17 خرداد 1402 - 9:12 ق.ظ

فتاح در «۴۰۰ ثانیه» به اسرائیل می‌رسد

نیروی هوافضای سپاه انقلاب اسلامی بامداد روز گذشته، به‌طور رسمی موشک هایپرسونیک خود با نام «فتاح» را رونمایی کرد.

فتاح در «۴۰۰ ثانیه» به اسرائیل می‌رسد

زمانی که گزارش ساخت موشک هایپرسونیک را به مقام معظم رهبری رساندند، ایشان نام فتاح را برای این موشک برگزیدند؛ فتاحی که جو زمین را در می‌نوردد و خواب اسرائیل و دیگر مستبدان و مستکبران را آشفته می‌کند.

سرعت موشک‌های هایپرسونیک هنگام حرکت بین پنج تا ۲۵ برابر صوت اعلام شده که در بازه ۱.۶ تا هشت کیلومتر بر ثانیه است. به عبارتی باید گفت که حداقل سرعت موشک‌های هایپرسونیک ۳۵۰۰ مایل بر ساعت (۵۶۳۳ کیلومتر بر ساعت) است، یعنی چیزی در حدود یک مایل بر ثانیه (۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت).

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد «فتاح» این است که در ۴۰۰ ثانیه، هدف خود را در ۱۴۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار می‌دهد.

جروزالم پست، روزنامه وابسته به جناح راست این رژیم با انتشار تصویری از موشک فتاح نوشت: «موشک هایپرسونیک فتاح در ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل می‌رسد.»

وبگاه صهیونیستی اسرائیل هیوم بلافاصله در واکنش به این خبر با بیان اینکه ایران اولین موشک هایپرسونیک در نوع خود را ارائه کرد، نوشته است: «قابلیت نفوذ به سامانه‌های پدافند هوایی دشمن».

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز پیش از این رونمایی تاکید کرده بود که موشک هایپرسونیک سپاه دکان فروش تسلیحات آمریکا را خواهد بست.

وی گفت: موشک فتاح به دلیل فناوری‌ای که دارد، هیچ ضد موشکی برایش وجود ندارد؛ در حالی که برای سایر سلاح‌ها همچون تانک، ناو یا هواپیما موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است، البته سپر موشکی‌ای که موفقیت زیادی داشته باشد، وجود ندارد؛ از سوی دیگر برای زدن یک موشک، باید سه موشک شلیک شود و این در حالی است که تقریباً قیمت یک ضد موشک ۲۰ برابر موشکِ هدف است. موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست؛ برای اینکه موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت آن‌ها از سرعت کمی هم برخوردار است.

کد خبر: 134338

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0