1 مهر 1402 - 8:00 ق.ظ

طراحی برنامه کاربردی برای ناشنوایان انجام وبدلیل بارمالی استفاده نشد

مدیرعامل انجمن ناشنوایان اصفهان از طراحی برنامه کاربردی رایانه برای ناشنوایان با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان خبردار و افزود : با توجه به بار مالی موجود هنوز امکان استفاده از آن برای ناشنوایان وجود ندارد.

طراحی برنامه کاربردی برای ناشنوایان انجام وبدلیل بارمالی استفاده نشد

عصر اصفهان – بهمن توکلی فرد

آیگین عباسی ، به مناسبت هفته ناشنوایان در نشست خبری که در محل مجتمع مطبوعاتی برگزار شد با اعلام این مطلب افزود : در این هفته برنامه‌هایی از جمله همایش پیاده‌روی ، جشن و آیین گرامی‌داشت و برگزاری دورهمی خانوادگی را خواهیم داشت.

طراحی برنامه کاربردی برای ناشنوایان انجام وبدلیل بارمالی استفاده نشد

وی مهم‌ترین نیاز و خواسته ناشنوایان را نیاز به مترجم و اشتغال عنوان کرد. در این نشست همچنین خلیل رحیمی عضو هیئت مدیره انجمن ناشنوایان به رسمیت شناختن زبان اشاره را مورد تاکید قرار داد و افزود : از ۱۵ هزار ناشنوای استان اصفهان ۸۰۰۰ نفر در شهرستان اصفهان ساکن هستند. وی افزود : هدف از نامگذاری این هفته به نام ناشنوایان افزایش آگاهی عمومی مردم نسبت به چالش‌ها و مشکلات ناشنوایان ، افزایش آگاهی عمومی مردم نسبت به چالش ها و مشکلات ناشنوایان ، افزایش دانسته‌ها از زبان اشاره و توجه مسئولان نسبت به مشکلات این قشر و تلاش برای رفع آن است. رحیمی ، از رسانه‌ها خواست به منظور ارتقای آگاهی سایر افراد جامعه و کمک به جهت رفع نیازهای این قشر یاری کننده باشند. منصور گلناری ، نیز در این نشست خبری به پیدایش زبان اشاره و تشکیل انجمن های ناشنوایان درکشور که توسط جبار عسگر زاده ملقب به باغچه بان که بنیان گذار نخستین کودکستان در شهرستان مرند و نحستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز بود اشاره نمود وافزود : وی اولین مولف وناشر کتاب کودک در ایران بود. وی درادامه به برگزاری ششمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان اشاره نمود و گفت : کار داوری آثار در حال انجام است.

طراحی برنامه کاربردی برای ناشنوایان انجام وبدلیل بارمالی استفاده نشد

کد خبر: 137607

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0