27 مرداد 1399 - 4:31 ب.ظ

مقام نخست رشته اذان سال گذشته مسابقات استانی قرآن:

صداوسیما از ظرفیت موذنان و قاریان برجسته نصف‌جهان بهره ببرد

 مقام نخست رشته اذان سال گذشته مسابقات استانی قرآن گفت: در محافل مهم استفاده چندانی از موذنین و قاریان برجسته استانی نمی شود و تریبون های مهم استان به افراد خاص اختصاص داده شده است.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از مهر، رسول زارعان در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: هدف از شرکت در مسابقات قرآن و اذان رقابت نیست، بلکه هدف به روز شدن دانش و توانایی‌ها و در نهایت ترویج بهتر قرآن است.

وی افزود: محک خوردن متسابقین در کنار یکدیگر باعث به روز شدن دانش و توانایی‌های هر کدام از شرکت کنندگان می‌شود.

این شرکت کننده چهل و سومین دوره مسابقات استانی اذان و قرآن در سال گذشته که اذان را در محضر اساتیدی چون استاد همدانیان، استاد حق شناس و استاد شاه میوه، آموخته است، برای ارتقای سطح مسابقات پیشنهاد داد و افزود: جذب متسابقین از میان عامه مردم می‌تواند به افزون‌تر شدن علاقه مندان این حوزه کمک و در نهایت سبب بروز چهره‌های فعال و درخشانی در این حوزه شود.

اطلاع رسانی ضعیف مسابقات قرآن کریم

وی ادامه داد: اطلاع رسانی در ارتباط با برگزاری مسابقات به قدری ضعیف بود که برگزیدگان سال گذشته از جمله خود من بسیار دیر مطلع شدیم، به شکلی که اغلب دوستان گمان برده بودند به واسطه شیوع ویروس کرونا مسابقات برگزار نمی‌شود، اما طی تماس با برخی دیگر از دوستان از برگزاری مسابقات مطلع شدند.

زارعان تصریح کرد: اداره اوقاف به جز کلاس‌هایی که اساتید برگزار می‌کنند، فعالیت خواصی در مباحث قرآنی انجام نمی‌دهد، اگر هم شاهد حضور افراد برجسته در این حوزه هستیم، افرادی هستند که دست پرورده خود اساتید هستند و در صورت نبود چنین اساتیدی اوقاف هیچ تلاشی در این رابطه به عمل نمی‌آورد.

وی گفت: بارها گوشزد کرده‌ایم که از ظرفیت موذنین استانی استفاده کنید، اما توجهی به این خواسته نشده است و در سطح صدا و سیمای استانی و سایر محافل استفاده چندانی از موذنین و قاریان برجسته استانی نمی‌شود، از اداره اوقاف استان تقاضا می‌کنم به این مهم اهمیت دهند و تریبون‌های مهم استان به افراد خاص اختصاص داده نشود.

کد خبر: 42109

منبع: مهر

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0