29 بهمن 1402 - 11:28 ق.ظ

شکایت ۱ میلیارد دلاری از رونالدو برای تبلیغ صرافی

عذرخواهی سلبریتی های کشور بابت فرار با  2 هزار میلیارد تومانی کوروش کمپانی

عصر اصفهان،

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان به دلیل تبلیغ بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز در جهان، با یک شکایت دسته‌جمعی در آمریکا برای دریافت بیش از یک میلیارد دلار غرامت روبرو است. شاکیان پرونده می‌گویند که تبلیغ رونالدو آنها را به سرمایه‌گذاری زیان‌ده در بازار کریپتو و ان‌اف‌تی سوق داده است.

سرمایه گذاری در کدهای دیجیتالی موسوم به رمزارز بدلیل نوسانات شدید آن و سایر مخاطرات، بسیار خطرناک است و چون ابزار مبادله قانونی در کشور نیستند، از حمایت قضایی نیز برخوردار نیست.

در ایران نیز کوروش کمپانی که چندی قبل با تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و توسط سلبریتی‌ها به راه انداخته بود، حالا با خبر یک کلاهبرداری بزرگ حدود ۲ هزار میلیارد تومان به یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های مورد بحث در ایران تبدیل شده است. لذا اگر فرض کنیم قربانیان برای خرید آیفون، نفری ۲۰ میلیون پرداخت کرده باشند، تعداد مالباختگان کوروش کمپانی به حدود ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

شرکت کوروش کمپانی که در حوزه فروش موبایل فعالیت داشت، مدعی بود که گوشی موبایل آیفون را که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار دادوستد می‌شود را از طریق حذف واسطه‌ها به قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رساند. این شرکت برای جلب‌اعتماد مردم از چهره‌های مشهور و صاحب‌نام ورزشی و هنری مانند علی بیرانوند، الهام حمیدی، الهام پاوه‌نژاد، مریم مومن، هادی ساعی، یوسف تیموری، محسن ابراهیم‌زاده، اکبر عبدی، منوچهر هادی، یوسف صیادی، رضا شفیعی‌جم و سید جواد هاشمی نیز برای تبلیغات خود استفاده می‌کرد.

از میان چهره های تبلیغ کننده برای کوروش کمپانی، تابحال الهام حمیدی، سیدجواد هاشمی، نیوشا ضیغمی، مریم مومن، بابت این موضوع از مردم عذرخواهی کرده و محسن افشانی ضمن عذرخواهی گفته است موضوع زیان مردم، ربطی به آنها ندارد.

 

 

کد خبر: 142512

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0