21 فروردین 1403 - 11:44 ق.ظ

 شناسایی استعداد های ورزشی در جام های رمضان

ماه مبارک رمضان یکی از ماه هایی است که علاوه بر انجام فریضه الهی روزه داری توسط اکثریت افراد جامعه( حتی کسانی که در انجام سایر فریضه های مذهبی چندان استوار و مقید نیستند) دارای جذابیت های مذهبی و اجتماعی خاصی نیز هست.

به قلم وحید حاج سعیدی،

به عنوان مثال در شب های رمضان نوعی شور و نشاط اجتماعی بر  جامعه حاکم می شود که قابل مقایسه با سایر شب های سال نیست. به علاوه تمایل به حضور در نماز جمعه و جماعات، افزایش صله رحم،  نذری دادن، توجه بیشتر به ایتام و درماندگان، رونق بازار بعد از افطار، طرفدار داشتن بازی های خیابانی و حتی کاهش آمار و میزان جرم و جنایت را می توان از برکات این ماه پر فیض نامید.

در همین راستا یکی از فعالیت هایی که همه ساله در این ماه با جدیت و به صورت منسجم برگزار می شود و دارای طرفداران بیشماری نیز هست، برگزاری مسابقات جام رمضان در رشته های گل کوچک، فوتسال، والیبال و بسکتبال و … می باشد. به جرات می توان گفت این مسابقات در اکثر شهر های استان با شور و حال خاصی اجرا و از سوی تماشاگران نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

صرفنظر از جذب تماشاگر و پر کردن اوقات فراغت سالم، جام های رمضان در شهر های مختلف استان را، می توان فرصتی برای دیده شدن جوانان و کشف استعداد های ورزشی نامید. تعداد بالای تیم ها، فراهم بودن زمینه برای شرکت همه بازیکنان بدون شرایط سنی، برگزاری مسابقات در اکثر شهرهای استان، ساعت مناسب بازی ها که باعث می شود امکان تماشای مسابقات برای همگان فراهم شود، حضور بازیکنان برتر استان و ملی پوشان در این رقابت ها و … از جمله دلایلی هستند که می توان در ادعای با اعتبار و با کیفیت بودن جام رمضان به آنها استناد کرد.

حضور تعدادی از بازیکنان تراز اول و حتی ملی پوش سایر شهر ها و استان ها نیز به این مسابقات اعتبار و وجهه خاصی می بخشد و بی شک تعامل با آنها و حتی بازی در مقابل ملی پوشان علاوه بر ایجاد انگیزه می تواند در پیشرفت و اعتلای ورزش استان موثر باشد. بنابراین جام رمضان را می توان سکوی پرش برخی بازیکنان مستعد نامید که سعی می کنند در حضور بازیکنان طراز اول ، مربیان، پیشکسوتان و تماشاگران بازی های خوبی از خودشان به نمایش بگذارند.

آنچه مسلم است این است که به دلایل مختلف اجتماعی و اقتصادی امکان شرکت در رقابت های رسمی و باشگاهی، ثبت نام در مدارس فوتبال، ثبت نام در کلاس های  مختلف ورزشی، شرکت در دوره های استعداد یابی و سایر مسابقات و دوره های رایج در شهر های بزرگ به منظور کشف و شناسایی استعداد های ورزشی برای همه جوانان استان علی الخصوص ورزشکاران روستا ها و شهر های کوچک، فراهم نیست؛ اما جام رمضان یک موقعیت استثنایی است که همه می توانند با شرکت در این رقابت ها، استعداد های ورزشی خود را به منصه ظهور بگذارند و در صورت داشتن استعداد افق های روشنی برای خود ترسیم کنند. فلذا جا دارند مسئولین نگاه ویژه تری به این جام های معتبر و دائمی داشته باشند و حتی با اعزام کارشناس به سالن های شهر های مختلف در کشف و شناسایی استعداد های ورزشی استان بکوشند. امید است با نگاه دلسوزانه و مسئولانه به چنین رقابت های معتبر، علاوه بر کشف و حمایت از استعداد های ورزشی، زمینه پیشرفت و اعتلای ورزش استان فراهم شود و شاهد برگزاری چنین رقابت هایی در ایامی به جز ماه مبارک رمضان نیز باشیم.

کد خبر: 143654

نویسنده: : وحید حاج سعیدی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0