11 بهمن 1402 - 12:00 ق.ظ

سینمای دفاع مقدس

سینمای دفاع مقدس

ملکه

سال تولید: ۱۳۹۰

کارگردان: محمدعلی باشه‌ آهنگر

بازیگران: میلاد کی‌مرام، حمیدرضا آذرنگ، مصطفی زمانی و مهدی سلطانی

فیلم سینمایی «ملکه» یکی از متفاوت‌ترین و بهترین فیلم های دفاع مقدس به شمار می‌رود و به ماجرای دیده‌بانی به نام «سیاوش» (با بازی میلاد کی‌مرام) می‌پردازد که به دنبال فرصتی است تا توانایی‌های خود را نشان دهد. او یک برج پالایشگاه (پالایشگاه آبادان) را برای دیده‌بانی انتخاب می‌کند که بر حیاتی‌ترین مختصات و جایگاه‌های دشمن احاطه دارد.

داشتن چنین دیدگاهی یک فرصت طلایی برای جبهه خودی به وجود می‌آورد، اما با اولین تلفاتی که از دشمن می‌گیرد و ورود شخصیت خیالی داستان (با بازی مصطفی زمانی) که «جمشید» نام دارد، تردیدها آغاز می‌شود. به یک باره قدرت سیاوش ترسناک می‌شود.

«ملکه» در حالی که در جشنواره سی ام فیلم فجر با نامزدی در ۱۴ رشته رکورددار بود، تنها برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین موسیقی (حسین علیزاده)، سیمرغ بلورین بهترین طراحی و صحنه و لباس (عباس بلوندی) و دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های ویژه بصری رایانه‌ای (حسن ایزدی) شد.

 

این فیلم ۱۱ تندیس از شانزدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۳ را دریافت کرد. این جشن پس از سه سال تعطیلی خانه سینما برگزار شد و کارنامه سه ساله سینمای ایران بود. فیلم «ملکه» جوایز بهترین فیلم، (به تهیه‌کنندگی سیدابوالقاسم حسینی)، بهترین کارگردانی (محمد علی باشه آهنگر)، بازیگر نقش اول مرد (میلاد کی مرام)، نقش مکمل مرد (حمیدرضا آذرنگ)، بهترین فیلمبرداری (علیرضا زرین‌دست)، بهترین تدوین (حمید باشه آهنگر)، بهترین طراحی صحنه (عباس بلوندی)، بهترین صدابرداری (عباس رستگارپور)، بهترین صداگذاری و میکس (امیرحسین قاسمی)، بهترین جلوه‌های ویژه (محسن روزبهانی) و بهترین جلوه‌های بصری (سید حسن ایزدی) را دریافت کرد.

کد خبر: 141821

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0