10 اردیبهشت 1402 - 10:54 ق.ظ

سهم سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد می‌رسد

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مطابق مصوبه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی که سال ۱۴۰۰ به آموزش‌وپرورش ابلاغ شد، سهم سوابق تحصیلی در دو نوبت کنکور ۱۴۰۲ در دی و تیر، ۴۰ درصد قطعی است.

سهم سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد می‌رسد

سلطانیان افزود: در کنکور ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی به ۵۰ درصد می‌رسد و این سهم برای کنکور ۱۴۰۴ و بعد از آن به ۶۰ درصد رسیده و ثابت باقی می‌ماند؛ البته هر سه سال امکان بازنگری وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر امتحانات نهایی در پایه دوازدهم برگزار می‌شود، سابقه تحصیلی تنها از نمرات امتحانات نهایی این پایه تحصیلی است.

عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به جزئیات برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، اشاره کرد و گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول در دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شده و نوبت دوم نیز تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. نمرات داوطلبان تا دو سال اعتبار دارد و بالاترین نمره کل برای پذیرش ملاک است.

پورعباس افزود: هر داوطلب در هر نوبت دارای یک نمره کل است که این نمرات مستقل از نوبت بعدی است. این نمره کل بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی با تأثیر ۴۰ درصدی لحاظ می‌شود که داوطلب براساس آن انتخاب رشته خود را انجام می‌دهد.

وی به تغییرات تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تأثیر سوابق تحصیلی با اثر مثبت لحاظ می‌شد، در واقع اگر با تأثیر سوابق تحصیلی، نمره فرد پایین می‌آمد، این تأثیر در نمره اعمال نمی‌شد، اما در سال جاری تأثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی قطعی است. داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند.

کد خبر: 132908

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0