24 دی 1402 - 3:00 ب.ظ

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

سرعت خودرو عامل مؤثر در تصادفات استان

علی مولوی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در تجزیه و تحلیل های پلیس راه استان، سرعت خودرو در تصادفات تأثیر مهمی داشته است و بیش از 51 درصد تصادفات در مناطق روستایی است.

سرعت خودرو عامل مؤثر در تصادفات استان

وی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های تأثیرگذار در زمینه حمل و نقل جاده‌ای به عنوان مرکزیت  جغرافیایی در کشور است که از نظر وجود مسیرهای آزاد راهی رتبه اول و در مجموع راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی نیز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه روزانه بیش از یکهزار تردد خودرو در راه های مواصلاتی شاهد هستیم، افزود: استان اصفهان با نه هزار و یکصدو شصت راننده وسایل مسافربری، ششمین استان پهناور کشور است و 9 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

مولوی به علل افزایش تصادفات اشاره کرد و افزود: فروشندگان حاشیه جاده ها، فرسودگی آسفالت راه ها، افزایش چشمگیر وسایل نقیله، ناایمن بودن خودروها ، توسعه شهرک های اقماری وبی نظمی فیزیکی، عدم توسعه وسایل نقلیه عمومی از عوامل افزایش تصادفات جاده ای است.

وی در خصوص اعمال قانون رانندگان حادثه‌ساز و دارای سرعت‌های غیرمجاز گفت: توقیف خودرو در پارکینگ، معرفی به مرجع قضائی و ثبت نمره منفی در سوابق گواهینامه از مجازات‌های رانندگان حادثه‌ساز است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان به سهم 25 درصدی تصادفات جرحی و فوتی در 9 ماهه سال اشاره کرد و افزود: 32 درصد از تصادفات فوتی و جرحی مربوط به خودرو، 45 درصد عدم توجه به جلو راننده ، 8 درصد مربوط به موتورسیکلت ها و5 درصد مربوط به وانت بارها بوده است.

مولوی با بیان اینکه 58 درصد از تصادفات برون شهری درست در زمانی که راننده گمان می‌کند به مقصد رسیده است و در 30 کیلومتری ورودی شهرها و مقصد روی می‌دهد، ادامه داد: خستگی و عجله راننده برای رسیدن به مقصد مورد نظر، تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین، وجود صنوف مختلف و حتی افزایش تعداد دسترسی‌ها به مسیر اصلی در طول این محورها از عوامل موثر در بروز تصادفات در 30 کیلومتری شهرها هستند.

وی به اعمال قانون رانندگان حادثه‌ساز و دارای سرعت‌های غیرمجاز و بحرانی اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح توقیف ساعتی خودرو و اعمال قانون این افراد در همان محل، خودرو رانندگانی که با رانندگی و رفتارهای پرخطر در سطح محورهای برون شهری امنیت جانی خود و سایر شهروندان را به مخاطره می‌اندازند و دارای تخلفات حادثه ساز هستند از 3 روز تا یک ماه در پارکینگ توقیف خواهد شد و سپس برای انجام اقدامات قانونی بعدی به مرجع قضائی معرفی و در سوابق گواهینامه آنان نیز نمره منفی ثبت خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: اصلاح هندسی و رفع نواقص جاده‌ای در محدوده 30 کیلومتری شهرها، استفاده از ظرفیت شورای راهبردی استان و اجرای طرح توقیف سیستمی و فیزیکی خودروهای دارای سرعت‌های بالا، ساماندهی سرویس‌های شهرک‌های صنعتی استان که در مسیرهای برون شهری تردد دارند، از برنامه های پلیس راه بوده است.

مولوی با بیان اینکه رویکرد پلیس پیشگیری است تا جریمه، ادامه داد: اجرای طرح توقف و حرکت به منظور پیشگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان در محورهای مواصلاتی استان و راه‌اندازی اتوبوس آموزشی برای آموزش کاربران ترافیک به ویژه در روستاها را از جمله رویکردهای پلیس راه برای مهار و کاهش حوادث ترافیکی انجام شده است.

کد خبر: 141273

نویسنده: منصور یارمحمدیان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0