12 اسفند 1402 - 11:00 ق.ظ

رکورد شکنی ۸۳ درصدی رئیسی در خراسان جنوبی

کمپین رای اعتراضی شکست خورد

رکورد شکنی ۸۳ درصدی رئیسی در خراسان جنوبی

بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برخی رسانه‌ها با بی اخلاقی به‌بهانه تک‌کاندیدا بودن برخی حوزه‌ها مانند خراسان جنوبی به عملکرد شورای نگهبان انتقاد کردند و به تخریب رئیسی روی آوردند و موجی از واکنش‌ها در مورد انتخاب رئیسی در خراسان جنوبی به راه افتاد و از مشارکت پایین و رای اعتراضی در انتخابات اسفند نوشتند.اما امروز بعد اعلام نتایج انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رئیسی و ثبت نصابی جدید از نظر درصد آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات، علاوه بر بی‌آبرویی و علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف، شرمندگی‌ برای تحریمی‌هایی ماند که خیال می‌کردند حنایشان نزد ملت رنگی دارد.

بر اساس اعلام وزارت کشور از میان آراء ماخوذه در حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، رئیسی با کسب ۲۷۵ هزار و ۴۶۴ رای از ۳۳۳هزار و ۶۲۹ ارای ماخوذه و ۸۲.۵۷ درصد آرای صحیح ماخوذه، برای سومین بار نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری شد که این نشان از محبوبیت رئیسی در میان مردم دارد.

رئیسی در انتخابات دور پنجم مجلس خبرگان رهبری (سال ۱۳۹۴)، به همراه محمد ابراهیم ربانی در خراسان جنوبی کاندید شد و در نهایت با کسب ۳۲۵ هزار و ۷۷ رای(۷۵٪ آرا) پیروز شد.

با این تفاسیر رشد ۸ درصدی آرای رئیسی در این دوره پنجم در مقایسه با انتخابات دور قبلی مجلس خبرگان رهبری نشان میدهد که پروژه رای اعتراضی با شکست مواجه شده است.

کد خبر: 142907

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0