21 فروردین 1403 - 8:00 ب.ظ

رژیم منحوس صهیونیستی رو به اضمحلال است

به گزارش عصر اصفهان، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: خودم و همه شما نمازگزاران عید سعید فطر را به تقوای الهی و ترک گناه و معصیت دعوت می‌کنم؛ اهداف برنامه‌های دینی و عبادت‌های اسلامی به سمت و سوی تقوای الهی است و اعمال دینی مثل نماز، روزه، حج در راستای این تقوای الهی شکل گرفته است.

رژیم منحوس صهیونیستی رو به اضمحلال است

حجت‌الاسلام احمد محمودی با اشاره به آیه شریفه ” «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر” گفت: دلیل واجب بودن نماز دوری انسان از گناه و معصیت بوده و در همه برنامه‌های دینی، هدف گیری و سمت و سو، کسب تقوای الهی است.
وی با تاکید بر اینکه هدف روزه، تجربه کردن اخلاص است، افزود: باید در این رهگذر همه اعمال، کردار و گفتار خودمان را به سمت اخلاص ببریم و همه برنامه‌های زندگی ما از روی اخلاص بوده و شائبه ریا و شرک به ویژه شرک خفیف در آن‌ها نباشد و این مهم از طریق عمل کردن به دستورات دینی میسر می‌شود و ما در طول ماه مبارک رمضان تمرین می‌کنیم که چگونه مخلصانه به کار و انجام وظیفه بپردازیم.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در طول زندگی باید توجه داشت که همه کارها برای رضای خدا صورت بگیرد، گفت: البته این بدان معنا نیست که اعمال‌مان را مخفیانه انجام دهیم بلکه برخی از اعمال باید در ملاء عام و به صورت علنی انجام شود و باید تمرین کنیم که اخلاص را در وجودمان حفظ نماییم.
وی در خطبه‌های دوم نماز عید فطر، این عید سعید را به امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و همه روزه‌داران و نمازگزاران تبریک گفته و افزود: حوادث و اتفاقاتی که در جهان اسلام می‌گذرد، همه مسلمانان و روزه‌داران را غمگین کرده اما باید بدانیم که امروز را به مناسبت پیروزی عبادت، مبارکه با دشمن و هواهای نفسانی جشن می‌گیریم.
محمودی ادامه داد: اعیاد اسلامی مملو از فضایل اخلاقی و تقواست و در همه اعیاد اسلامی سمت و سوی حرکت انسان در فرآیند زندکی، رسیدن به تقوای الهی؛ فایل معنوی و انسانی است.
وی از حضور پرشکوه مردم ایران و اصفهان در راهپیمایی روز قدس و مراسم تشیع پیکر مطهر شهید زاهدی تقدیر و تشکر به عمل آورده و گفت: مردم شریف و شهیدپرور اصفهان در روز قدس حضور پرشکوهی داشتند و علیه دشمنان اسلام به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم کودک‌کش صهیونیستی فریاد زدند.
حجت‌الاسلام محمودی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص شهادت شهید سردار زاهدی اشاره کرده و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این شهادت، پاداش سال‌ها مجاهدت‌های با اخلاص این شهید والامقام بود و مقامی کمتر از این برازنده شهید زاهدی نبود، گسی که سال‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل مخلصانه عمل کرد و همه دوستان و هم‌رزمان این شهید والامقام اقرار داشتند که شهید زاهدی تلاش می‌کردند تا دیده نشوند.
وی با اشاره به اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری بر پیکر شهدای حادثه تروریستی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، یادآور‌ شد: رهبر مسلمانان جهان بر پیکر این شهید بزرگوار و شهدای همراهش نماز می‌خواند و دعا می‌کند و می‌فرمایید که ما را با آن شهدا مشحور کنند، یک انسان چقدر می‌تواند ترقی کند و بالا برود؟ البته شهادت سردار زاهدی از طرفی یک ضایعه است و دشمنان بداند که سیلی محکمی خواهد خورد.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه دشمن بداند کاری خواهیم کرد که از این عمل شنیع پشیمان شود، افزود: دشمن همین حالا هم پشیمان شده و رژیم جعلی صهیونیستی تعدادی از سفارت‌هایش را در کشورهای مختلف با دست خودش بسته و جمع کرده است و این یکی از آثار خون شهداست در حالی که تا پیش از این به دنبال عادی سازی روابط خود با کشورهای متعدد بود؛ رژیم منحوس صهیونیستی در طول ۶ ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر را به شهادت رسانده که اکثریت آنها زنان و کودکان هستند و همچنین در همین مدت بیش از ۷۰ هزار نفر را زخمی کرده است. رژیم صهیونیستی به برکت خون شهدا در حال اضمحلال است و امیدواریم که این روزها، روزهای پایانی تنفس مصنوعی آنها باشد و در قدس شریف به امامت امام زمان (عج) نماز بخوانیم و آن روز خواهد آمد.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید‌ پیروزی از آن خدواند و انبیای خداست، گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری این امیدواری قابل مشاهده است و ایشان با قدرت، شجاعت، شهامت و قدرت از آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلانی حمایت می‌کند و پیش می‌رود و هیچگونه ترس و واهمه‌ای به خود راه نمی‌دهد.
حجت‌الاسلام محمودی گفت: مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان افق‌های بلندی را برای جهان اسلام ترسیم کردند، در این راستا باید اندیشه‌های ناب محمدی را به همه دنیا صادر کنیم، در این مسیر لازم است مراکز آموزشی، دانشجویان و اساتید دستورات رهبر معظم انقلاب را در دستور کار خود قرار داده و برای تحقق آن تلاش کنند.

کد خبر: 143688

نویسنده: بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0