29 آذر 1399 - 4:41 ب.ظ

راه‌اندازی دبیرخانه پویش «۲۰۲۰»

مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از راه‌اندازی دبیرخانه پویش «۲۰۲۰» خبر داد و گفت: طراحی مسابقات خلاقانه را در راستای تبلیغ این پویش، در دستور کار داریم.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایکنا؛ عباس باباخانیان، مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امروز ۲۹ آذرماه در پخش زنده برنامه «تقاطع فرهنگ» در شبکه رادیویی گفتگو، درباره پویش کتابخوانی «۲۰۲۰» گفت: در حال حاضر این پویش کتابخوانی قابلیت اجرایی گسترده و فراگیر را دارد و درصدد هستیم کاری را به صورت هدفمند انجام دهیم. توجه به یک معضل در جامعه نیازمند حسی تیزبینانه است تا بهترین و راحت‌ترین راهکار از دید عموم مردم شناسایی شود و در بازه زمانی تعیین شده، به هدف برسد.

وی با بیان اینکه این پویش با حرکتی آرام و هدفمند پیش می‌رود، افزود: قصد داشتیم فاصله زیست مردم را با کتابخوانی کاهش داده و موجب شکوفایی آن باشیم و از دیگر سو تلاش داشتیم سرانه مطالعه را در جامعه به شکلی جذاب و چالشی در بستر رقابتی سالم رقم بزنیم. شکل‌گیری این پویش در راستای تحقق منویات رهبری درباره ترویج فرهنگ کتابخوانی بود؛ چنانچه ایشان بر همه‌گیر شدن تبلیغ کتابخوانی در جامعه تأکید کردند یا فرموده‌اند هر محصول و کتاب با عظمت و با ارزش، طوری باید تبلیغ شود که به شکل عادت درآید.

باباخانیان همچنین درباره ساعت انتخابی برای این پویش، به گفته‌ای از مقام معظم رهبری مبنی بر عادت دادن ذهن برای نظم در مطالعه اشاره کرد و گفت: کلید واژه‌ها را در کنار هم قرار دادیم و به شعار و پیامی ویژه رسیدیم؛ از این رو در تلاش برای ذائقه‌سازی برای مخاطب هستیم. مخاطب می‌تواند در برنامه روزانه خود، جایی را برای مطالعه قرار دهد و این خلاصه پویش «۲۰۲۰» است.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفتگو، با اشاره به پیوستن مسئولان کشوری به این پویش، اظهار کرد: نکته جالب توجه، پیوستن خانواده معظم شهدا و فرزندان شهدای مدافع حرم به این طرح است که خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح داشتند.

مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: به دستور رئیس سازمان، دبیرخانه‌ای ایجاد شد تا این پویش رها نشود؛ بنابراین سعی داریم در این دبیرخانه، اقدامات به طور منظم شکل بگیرد تا پویش به هدف خود برسد. همچنین در حوزه تبلیغ این پویش، طراحی مسابقات خلاقانه را در دستور کار داریم.

وی افزود: تقریباً در ساعت مورد نظر برای این پویش، حضور اعضای خانواده را در کانون گرم خانه داریم و پس از این ساعت، اخبار پربیننده ۲۰:۳۰ پخش می‌شود و سپس کم کم به سمت سریال‌ها و فیلم و… می‌رویم. انتخاب ۲۰ دقیقه برای عمل به این پویش، موجب ماندگاری بالاتری در ذهن می‌شود و ما قصد داریم عموم جامعه را درگیر کنیم و لذا «۲۰» را انتخاب کردیم که برای همه افراد جامعه، قابل قبول است.

کد خبر: 36317

منبع: ایکنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0