5 دی 1402 - 12:09 ق.ظ

به مناسبت 21 سالگی انتشار روزنامه دنیای اقتصاد برگزار شد

دورهمی یک هلدینگ اقتصادی

به مناسبت 21 سالگی انتشار روزنامه دنیای اقتصاد یک دورهمی از هلدینگ اقتصادی با حضور شخصیت هایی مانند حجت الاسلام ناطق نوری، اسحاق جهانگیری، محمد جواد ظریف، پیروز حناچی و ... در هتل استقلال تهران برگزارشد. در این دورهمی ضمن تقدیر از موسی غنی نژاد اقتصاددان مشهور به گرایشات نولیبرالی،  با سخنرانی حضوری و ویدئویی مسعود نیلی، محمد طبیبیان، محمد جواد ظریف، اسحاق جهانگیری، محسن جلال پور، محمد قوچانی و تنی چند از صاحب نظران و مالکان اصلی شرکت دنیای اقتصاد تابان ادامه یافت.

به همین مناسبت داود مدرسیان فعال رسانه ای گفته است: رسانه، هم وسیله رسیدن به قدرت است هم خود قدرت! بدین‌شکل که هیچ قدرتی بدون رسانه، قدرت نیست! بدون رسانه توانایی اعمال قدرت نخواهد داشت. گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد را می‌توان یکی از هلدینگ‌های رسانه‌ای موثر و قدرتمند در کشورمان دانست که در راستای اقتصاد لیبرال حرکت می‌کند. این نشریه یکی از پایگاه‌های رسانه‌ای متمایل به جریان راست سنتی و کارگزاران و اصلاحات است که در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی این جریانات موفق عمل کرده.

مدرسیان افزود: یکی از نقاط ضعف ما (مخالفان اقتصاد نولیبرال)، نداشتن رسانه موثر است. البته به برکت پلتفرم‌های اجتماعی توانسته‌ایم تریبون‌های ناچیز و حداقلی را بدست بیاوریم اما واقعیت این است که در عرصه اقتصادی و اقتصاد سیاسی، پایگاه قدرتمندی نداریم. لذا در بسیج افکار عمومی و هدایت دولت‌ها و فشار به ارکان قدرت، ناتوانیم!

وی گفت: بنگاه‌های اقتصادی و صنایع، سالانه پول های کلانی را به این رسانه‌ها تزریق می‌کنند اما ما در تامین مالی یک رسانه محلی و منطقه‌ای هم ناتوانیم. در عین حال رسانه‌های دولتی مانندکیهان و فارس و تسنیم و مشرق و … هم بیشتر پیرو دنیای اقتصادند و هرروز در راستای نئولیبرالیسم، گران‌سازی و سیاست‌های سرمایه‌داری هستند و تریبون نئولیبرالیسم شده‌اند. که بیشتردرگیر اولویت‌های دست چندم هم می باشند.

 

کد خبر: 140559

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0