19 اسفند 1402 - 8:00 ق.ظ

دریافت سهام عدالت متوفیان و سود متعلقه به آن

نُه (۹) گام ساده برای دریافت سهام عدالت متوفیان و سود متعلقه به آن

دریافت سهام عدالت متوفیان و سود متعلقه به آن

گام اول: برای انحصار وراثت اقدام کنید و گواهی حصر وراثت را دریافت کنید.

گام دوم: یکی از وراث در سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.ir/ ثبت نام کند. اگر ثبت نام کرده‌اید نیاز به این مرحله نیست.

گام سوم: به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir مراجعه کنید.

گام چهارم: به بخش “امور سهام عدالت متوفی” وارد شوید.

گام پنجم: کد ملی و تاریخ تولد فرد متوفی را در بخش “استعلام نوبت تشکیل پرونده”، وارد کنید.

گام ششم: نسبت به این موضوع که زمان تشکیل پرونده متوفی فرارسیده یا خیر، و نیز این نکته که متوفی دارای چه دارایی است، اطلاعات لازم را کسب کند.

گام هفتم: مطابق زمان‌بندی انتقال سهام عدالت متوفیان، وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۸۴ و قبل از آن از تاریخ ۱۵ آبان، سال ۸۶ و ۸۷ از ۱۱ آذر، سالهای ۸۸ و ۸۹ از ۲۵ آذر، سالهای ۹۰ و ۹۱ از ۹ دی، سالهای ۹۲ و ۹۳ از ۲۳ دی، سالهای ۹۴ و ۹۵ از ۷ بهمن، سالهای ۹۶ و ۹۷ از ۲۱ بهمن، سالهای ۹۸ و ۹۹ از ۵ اسفند و وراث متوفیان سال ۱۴۰۰ و به بعد از تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ می‌تواند اقدام به انجام امور مربوط به انحصار وراث متوفیان خود کنند.

گام هشتم: اگر زمان شما بر مبنای زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان فرا رسیده است، به یکی از شعب بانکها و یا دفاتر کارگزاری‌های منتخب مراجعه کنید و نسبت به ارائه مدارک اقدام کند.

گام نهم: مدارک مورد نیاز به شرح زیر است: “تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی”، “اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)” و “اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است)” از جمله مدارکی است که باید توسط یکی از وراث متوفیان برای انجام امور مربوط ارائه شود.همچنین در صورتی ‌که متوفی دارای وصیت‎نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده، “ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه” نیز ضروری است.

وکیل خودت باش

کد خبر: 143087

نویسنده: : بهروز رسول پناه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0