24 دی 1399 - 2:06 ب.ظ

درخواست ايران براى صدور اعلام قرمز اينترپل برای عوامل خراب‌کاری در سایت نظنز

عدم توجه و حساسیت جهانی به باب شدن ضربه به تاسیسات هسته‌ای و خراب‌کاری سرویس‌های جاسوسی در کشورهای عضو آژانس و ترور دانشمندان این کشورها می‌تواند روند نگران‌کننده‌ای را در برابر صلح، امنیت و سلامت جهانی قرار بدهد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، چندی پیش ایران اعلام کرد درخواست صدور اعلان قرمز برای چهار نفر از عاملان ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده را به اینترپل ارسال کرده است و حالا اطلاعات رسیده حاکی است که مشخصات و اطلاعات مربوط به عوامل خراب‌کاری در سایت هسته‌ای نطنز نیز به اینترپل ارسال و درخواست صدور اعلان قرمز شده است.

رخدادهایی که کشورمان در مورد تعقیب عوامل دخیل در آنها از اینترپل درخواست صدور اعلان قرمز کرده، در ردیف موضوعاتی است که مشخصا به موضوع صلح و امنیت بین المللی به ویژه موضوع همکاری جهانی در حوزه نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط می‌باشد.

با توجه به نقش و جایگاه محوری آژانس در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای و هدایت همکاری‌های جهانی در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی، طبیعتا رخدادهایی چون خراب‌کاری سرویس‌های جاسوسی در کشورهای عضو آژانس و ترور دانشمندان این کشورها که ایران از مصادیق آن است نیز نمی‌تواند و نباید از دایره حساسیت‌های این نهاد بین‌المللی خارج باشد.

آژانس همواره بر ضرورت همکاری ایران ذیل توافق برجام و سایر مقررات آژانس تاکید و اصرار داشته و حتی زمانی که به دلایل فنی یا تحفظات قانونی، نظر آژانس در این مناسبات تامین نمی‌شود سریعا با جنجال‌های رسانه‌ای و صدور بیانیه اقدام به فضاسازی کرده و حتی مانند آخرین اقدام این نهاد علیه ایران، شورای حکام را برای صدور قطعنامه زیر فشار می‌گذارد.

کد 300

کد خبر: 35994

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0