30 مرداد 1401 - 3:00 ب.ظ

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاه را باید برای نبرد فکری آماده کرد

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از نیروهای انقلابی خواست مراقب خطر انفعال باشند و گفت: دانشجویان باید ظرفیت‌های دانشگاه‌ را در مسیر انقلاب و ظهور شناسایی، مجهز و به کار گیرند و از امکانات موجود برای تحقق اهداف نظام استفاده کنند.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در بیست و سومین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: در دوره‌ای به سر می‌بریم که حرکت جریان الهی و جریان طاغوت به سمت نقطه نهایی نبرد نزدیک شده است. یعنی در کنار موفقیت‌ها و ارزش‌هایی که نیروهای مومن در موقعیت‌های مختلف پیدا می‌کنند، اعمال سختی‌ها و هجمه‌ها و جولان‌های باطل نیز بالا می‌گیرد.

وی افزود: مطالعه تاریخ انبیاء  نشان می دهد که این نبرد تاریخی همواره صورت گرفته و حتی شاید بتوان گفت که امت هیچ پیامبری به اندازه‌ای که امت آخرالزمانی ما امروز مورد هجمه قوای باطل هست، در معرض این میزان از هجوم نبوده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: در طول تاریخ نمونه‌های مختلفی از باطل را شاهد بودیم؛ گاهی طاغوتی ها با به کارگیری زور جامعه را به بردگی می‌کشیدند و گاهی با تطمیع مالی و گاهی هم با به خدمت گرفتن نیروهای شیطانی و شهوانی؛ امروز اما قوای باطل با تمام امکانات خود به میدان آمده است؛ به همین دلیل است که می‌بینید دشمن هم از اشغال نظامی و استثمار و استعمار صحبت می‌کند و هم در جنگ نرم، به دنبال گسترش فساد اخلاقی است و در جنگ روایت‌ها، تحریف و دروغ را در برنامه کار خود دارد.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: می بینید حتی سالم‌ترین انسان‌ها و جوامع و خانواده‌ها نگران آنچه که در فکر و دل فررندانشان و خودشان می‌گذرد هستند. گاهی با یک بازی رایانه‌ای که برای کودکان طراحی می‌کنند و یا در یک فیلم سینمایی که با هزینه‌های گزاف ساخته می‌شود، تمام عناصر و مولفه‌های هویتی نظام طاغوت جاسازی شده و تمام مولفه‌هایی که برای زمینی  نگه داشتن انسان‌هاست، در غایت ظرفیت خودش به کار گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای به سر می‌بریم که باطل با تمام ظرفیت و حق با تمام انتظار، در حال خودنمایی هستند. در این فضا کسی که میدان را بشناسد و بر آن مسلط باشد و خود را آماده کرده باشد برنده نبرد آخرالزمانی میان حق و باطل است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: رزمنده‌ای که قرار است به میدان برود اول باید در جهاد اکبر که همان جهاد با نفس است خودی نشان داده باشد وگرنه مشکلاتی که در جهاد اکبر حل نشده در جهاد اصغر او را زمین می‌زند.

حجت الاسلام رستمی با تاکید بر اینکه دانشگاه را باید برای نبرد فکری و تمدنی آماده کرد، ادامه داد: اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل جزو نیروهای های پای‌کار و انقلابی تشکل‌های دانشجویی هستند، از موضوعات غفلت نمی‌کنند، این‌ موارد قابل تحسین است.

وی از دانشجویان خواست نسبت به حوادث و اتفاقات جامعه فعال باشند و تاکید کرد: یک تشکل انقلابی نسبت به مسایل بومی و منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی باید حساس باشد. اگر اتفاق خوبی می‌افتد تشویق کند و اگر خطایی رخ می‌دهد مطالبه کند. اگر ارگانی نیاز به حمایت دارد حمایت کند. اگر اتفاقی در حوزه بین‌الملل می‌افتد اعلام موضع کند. خیلی وقت‌ها مواضع دانشجویان تنها صدایی هستند که از جامعه شنیده می‌شود. خودتان را نسبت به مسایل مسوول بدانید.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خطاب به دانشجویان گفت: از ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف نظام استفاده کنید. گاهی به دلیل حاکمیت دولت انفلابی، نیروهای انقلابی دچار انفعال در نقش‌آفرینی شوند. این یک خطر است. گاهی این خطر خودش را در قالب رها کردن ادامه مسیر نشان می‌دهد و گاهی در قالب نقد نکردن دولت. باید روی حمایت عاقلانه، نقد مشفقانه و نظارت بر دولت نیز فکر بکنید و حرکت داشته باشید این همان موردی است که هم رهبر معظم انقلاب بارها از دانشجویان مطالبه داشتند و هم رییس جمهور خواستار آن است.

کد خبر: 119654

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0