14 فروردین 1403 - 1:29 ب.ظ

نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

خیرین مسجد قیطریه را می سازند؛ شهرداری فقط زمین می دهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت مسجد قیطریه بر عهده خیرین است و شهرداری تهران فقط زمین داده است.

 

به گزارش عصر اصفهان به نقل از فارس،

علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  امروز 14 فروردین 1403 در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بنده و آقای آقامیری در شورای ساماندهی مساجد حضور داریم، این شورا فرادستگاهی است و برخی سازمان ها در این شورا حضور دارند و معاونین شهرداری، شهرداران منطقه و رئیس سازمان املاک و رئیس مرکز حقوقی در این جلسات حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه تمام موارد در این جلسه بررسی می شود، گفت: بسیاری از مساجد از مواردی هستند که باید بازسازی شوند. تعداد بالایی از این مساجد توسط بانیان خیر ساخته می شود. در بوستان قیطریه نیز شهرداری تنها زمین را در اختیار قرار می دهد؛ بنده در محل حضور یافتم و از فضا بازدید کردم.

نادعلی با تأکید بر اینکه این مسجد در شمالی ترین نقطه پارک ساخته می شود، تصریح کرد: از دوره مدیریت کرباسچی در شهرداری تهران و ساخت این مسجد در قیطریه از سوی مردم و خیرین منطقه درخواست ساخت مسجد در بوستان قیطریه به شهرداری ارایه شده بود.

وی افزود: محلی که برای ساخت مسجد در نظر گرفته شده تقریبا در نقطه کور و بدون هیچ کاربری است که تعداد اندکی درخت جوان و حدود چهار درخت کهنسال وجود دارد که با حساسیت و دستور شهرداری هیچ‌ درختی در این نقطه قطع نشد بلکه طرح پیمانکار مقداری تغییر کرد تا هیچ درختی قطع نشود.

این عضو شورای شهر تهران درخصوص تامین هزینه ساخت این مسجد نیز اظهار کرد: برخی مدعی شدند شهرداری تهران تامین کننده مالی این مسجد است اما تمامی هزینه‌های ساخت از سوی خیرین تامین و شهرداری تنها زمین مورد نظر را تامین کرده است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که برخی تلاش می کنند در جامعه و حاکمیت با ضریبی که دشمنان در خارج از مرزها به برخی موارد می دهند می خواهند یک دو قطبی ایجاد کنند. این دشمنان می خواهند دو قطبی را بین عده ای قشر خاکستری که مخالف مسجد هستند و عده ای تحت عنوان دوستداران محیط زیست ایجاد کنند و سیاه و سفید را برعکس نشان می دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید اموری که در دوره ششم مدیریت شهری به درستی انجام می شود به چالش کشیده شود، اظهار کرد: ساخت یک مسجد کوچک در بوستانی بزرگ چرا باید به این موضوع تبدیل شود که می خواهند کل بوستان ها را به مسجد تبدیل کنند؟

کد خبر: 143425

منبع: فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0