17 دی 1402 - 9:00 ق.ظ

خودرو بازی خودرو سازان!

صنعت خودروی کشور با 40% ظرفیت کار می‌کند. می‌گویند علت این امر، فقدان مواد اولیه کافی بدلیل کمبود ارز است. اما نماینده مجلس و وزیر صمت، دنبال واردات خودروهایی هستند که متوسط ارزبری هر یک از آن‌ها بین 4 تا 5 برابر خودروهای داخلی است!

خودرو بازی خودرو سازان!

سیدامیرحسین حسینی می نویسد:

تاکنون حدود بیش از ۴هزار خودرو به کشور وارد شده که قیمت خام آن قبل از حقوق گمرکی، حدود ۸۶میلیون دلار بوده است. به عبارتی واردات هر خودرو قبل از سود گمرک و سود فروشنده، بطور  میانگین ۱میلیارد تومان تمام شده است.

در این میان بدون آنکه محدودیتی در میان باشد، بیشترین سهم واردات خودرو برای سایپا بوده است که اتفاقا ارزان‌ترین سبد واردات را هم داشته است. ارزان‌قیمت‌ترین خودرویی که سایپا وارد نموده است فاصله قیمتی حدود ۲برابری با گران‌قیمت‌ترین محصول این شرکت دارد.

در ماه‌های اخیر، تولید ۱۰خودروی زیر  ۴۰۰میلیون تومان مثل تیبا، ساینا، سمند و.. متوقف گردیده و همزمان تولید خودروهای مونتاژی میلیاردی ۸۶درصد  افزایش یافته است.

مردمی که قدرت خرید همین خودروهای ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیونی داخلی را هم نداشتند، حالا نه توان خرید خودروهای مونتاژی یا وارداتی را دارند و نه خودروی داخلی وجود دارد که بخرند.

قضیه مثل آن قصه مهمانی روباهه از لک لکه شده است!

کد خبر: 140973

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0