15 شهریور 1401 - 5:00 ب.ظ

خسروی‌وفا: در انتخابات پارالمپیک شرکت نخواهم کرد

رییس کمیته ملی المپیک گفت: هیچ منع قانونی برای ادامه کار در پارالمپیک ندارم اما مصلحت نیست که علاوه بر ریاست کمیته ملی المپیک در پارالمپیک هم باشم زیرا به صلاح منافع کیفی پارالمپیک هم نیست.

محمود خسروی‌وفا امروز (سه‌شنبه) در بیست و یکمین مجمع‌ عمومی کمیته ملی پارالمپیک که در محل تالار پارالمپیک موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک برگزار شد، خاطرنشان کرد: مجمع سالانه و قانونی به طور طبیعی هر سال برگزار می‌شود که امروز هم برگزار شد و ارایه گزارش حسابرس و تصویب در مجمع، مهمترین نکته آن بود.

وی افزود:  تغییر آرم کمیته ملی المپیک بر مبنای دستورالعملی که کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود هم بررسی شد. گزارش عملکرد یکسال گذشته هم به سمع و نظر اعضای مجمع رسید. در نهایت هم بر زمان انتخابات کمیته ملی پارالمپیک تاکید داشتیم که ۲۲ آذر ماه برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه در زمان تعیین شده، انتخابات کمیته ملی پارالمپیک برگزار می‌شود، به وضعیت پارالمپیک اشاره و تصریح کرد: بهترین نتیجه را در بازی‌های پارالمپیک توکیو کسب کردیم و با توجه به اینکه تعداد ورزشکاران نسبت به دوره قبل حدود ۵۰ درصد کمتر بود اما تعداد مدال‌های کسب شده افزایش داشت ضمن اینکه رتبه تیمی هم بالاتر رفت.

خسروی‌وفا یادآور شد: تعداد کمتر ورزشکاران دلیل بر این نیست که از ورزشکاران کمتری استفاده می‌کنیم، بلکه در مسابقاتی که اهمیت بیشتری دارد با جدیت بیشتری شروع می‌کنیم و در مسابقات منطقه‌ای از کسانی استفاده می‌کنیم که می‌توانند در آینده تاثیرگذارتر باشند. بنابراین در آن قسمت‌ها تا آنجا که می‌توانیم نیروهای جوان اعزام می‌کنیم تا در مسابقات برون مرزی‌ از نیروهای کیفی برخودار باشیم.

وی در مورد انتخابات پارالمپیک هم توضیح داد: این انتخابات قانونا برگزار می‌شود ضمن اینکه هیچ منع قانونی برای ادامه کار در پارالمپیک ندارم اما مصلحت نیست که علاوه بر ریاست کمیته ملی المپیک در پارالمپیک هم باشم زیرا به صلاح منافع کیفی پارالمپیک هم نیست. لذا انتخابات طبق روند سال‌های قبل برگزار می‌شود.

خسروی‌وفا با ابراز امیدواری از اینکه هم المپیک و هم پارالمپیک با شایستگی‌ و بهتر از گذشته به راه خود ادامه دهد، تصریح کرد: تعامل خوبی بین کمیته ملی المپیک و پارالمپیک وجود دارد و همیشه از ظرفیت‌های هم بهره برده‌اند. آکادمی و موزه ورزش نماد آن است. در این زمینه نگران هیچ موضوعی نیستم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره ۱۰ فدراسیونی که از فدراسیون جانبازان و معلولین جدا شده و به پارالمپیک متصل شدند، خاطر نشان کرد: در تفاهمنامه‌ای که این انتقالات صورت گرفت هم از جانب پارالمپیک و هم فدراسیون‌ها کوتاهی هم صورت گرفت. دوره انتقال هر دستگاهی به طور قطع آسیب‌هایی هم وجود دارد اما در سال ۱۴۰۰ این موضوع به حداقل رسید؛ شاهد مدعا قایقرانی و تکواندو. از حالا به بعد هم بازدهی و باردهی این تفکیک رشته‌ها نتیجه بهتری خواهد داشت. عموما از فدراسیون‌ها راضی هستیم.

کد خبر: 120371

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0