17 دی 1399 - 1:29 ب.ظ

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

خرید محصولات ایران خودرو دیزل تضمین می‌شود

فرشاد مقیمی، یکی از مشکلات اصلی بازار خودروهای تجاری را متصل بودن بازار این بخش به اشخاص حقیقی دانست و گفت: حضور سازمان‌ها و نهادهای مرتبط بهره‌بردار می‌تواند رونق بیشتری به تولیدات تجاری دهد که نیازمند سیاست‌گذاری است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایکوپرس؛ عزت الله اکبری تالارپشتی، در مراسم تحویل یک‌صد دستگاه اتوبوس شهری و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پنج شهر کشور، قرارداد تضمین خرید را، اعتباری برای ایران خودرو دیزل توصیف کرد و گفت: با ارایه آن، بانک‌ها نیز موظف خواهند بود که به قطعه ساز و خودروساز تسهیلات داخلی یا خارجی ارایه دهند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن واردات کالایی که امکان ساخت آن در داخل وجود دارد، عنوان کرد: تابستان سال گذشته از ایران خودرو دیزل بازدید کردیم و شاهد بودیم که این شرکت دارای ظرفیت عظیمی است که برای استفاده از این ظرفیت‌ها جلسات متعددی توسط نایب رییس مجلس با وزرای مرتبط برگزار شده و امروز به تولید محصول رسیده ایم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران و مقامات دیگر نیز در تحقق این امر مشارکت داشتند، افزود: امید است این همکاری ها به صورت گسترده تر تداوم داشته باشد، ایران خودرو دیزل ظرفیت و توان لازم را دارد و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز به قولی که در راستای جهش تولید داده بود عمل کرده است.

علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، با اشاره به این‌که اعتقاد ما حمایت از تولید داخل است، اظهار کرد: هم اکنون در کشور توان تولید پنج هزار دستگاه اتوبوس درون شهری و سه هزار دستگاه اتوبوس برون شهری وجود دارد و همچنین انواع خودرو اعم از کشنده و غیره در کشور تولید می شود.

کد 300

کد خبر: 35644

منبع: ایکوپرس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0