19 مهر 1402 - 12:00 ق.ظ

در پنجمین روز عملیات الاقصی،

حملات صهیونیست‌ها به غزه همزمان با یورش به کرانه باختری

درحالی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند، نظامیان صهیونیست نیز به مناطق کرانه باختری یورش بردند.

حملات صهیونیست‌ها به غزه همزمان با یورش به کرانه باختری

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که هواپیما‌های این رژیم ۷۰ هدف را در محله التفاح غزه بمباران کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه مناطق گسترده‌ای از مرکز، جنوب، شمال و شرق غزه را بمباران کردند. صهیونیست‌ها همچنین بانک اسلامی و یک منزل مسکونی در اردوگاه البریج در مرکز غزه را هدف قرار دادند.

خبرنگار خبرگزاری شهاب گزارش داد که هواپیما‌های جنگی اشغالگر ساعت‌ها بدون توقف به حملات خشونت آمیز به شمال نوار غزه ادامه دادند و دود ناشی از حملات و تخریب ساختمان‌ها در هوا بلند شده است.

اشرف القدری، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران رژیم صهیونیستی عمداً کادر پزشکی، موسسات بهداشتی و آمبولانس‌ها را هدف قرار داده و توانایی‌های آن‌ها را تضعیف می‌کنند.

وی گفت: تیم‌های پزشکی در شرایط خطرناک و ناایمن کار می‌کنند، اما بر انجام وظیفه در قبال مردم خود پایبند هستند. از مجامع بین المللی می‌خواهیم برای حفاظت از کادر پزشکی، موسسات بهداشتی و آمبولانس‌ها گام‌های موثری بردارند.

پس از اینکه صهیونیست‌ها روز دوشنبه برق نوار غزه را قطع کردند، شرکت تولید برق این باریکه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: به دلیل تمام شدن سوخت نیروگاه طی چند ساعت آینده در معرض تهدید به قطع کامل برق هستیم و این امر ادامه کلیه خدمات اولیه زندگی را غیرممکن می‌کند. رئیس شرکت برق نوار غزه نیز تاکید کرد: فقط ۳۰۰ هزار لیتر سوخت در شرکت برق غزه باقی مانده که تنها برای ۱۰ تا ۱۲ ساعت کافی است.

این شرکت افزود: در مواجهه با این واقعیت که جان بیش از ۲.۳ میلیون نفر را تهدید می‌کند، ما در پیامی فوری از جامعه بین المللی و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی می‌خواهیم فورا برای توقف این جنایت علیه بشریت که نوعی از کشتار جمعی است مقابله کنند.

حملات صهیونیست‌ها به غزه

بخشی از ویرانی های ناشی از هدف قرار دادن خانه های فلسطینی ها در منطقه السکه در شرق اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه

عدنان ابوحسنه، سخنگوی آنروا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: سوختی که در اختیار داریم، برای کمتر از یک هفته کافی است. پیش بینی می‌کنیم با ادامه حملات هوایی و نبودن گذرگاه انسانی، شمار آوارگان افزایش یابد. بیش از ۲۰۰ هزار آواره در تاسیسات متعلق به آنروا اسکان داده شدند. بمباران فعلی نوار غزه، جنون آمیز و بی سابقه است. اوضاع نوار غزه در حال وخیم‌تر شدن است و برق ممکن است در چند ساعت آینده به طور کامل قطع شود.

سازمان ملل نیز اعلام کرد تاکنون ۲۶۳ هزار فلسطینی در نوار غزه از خانه‌هایشان آواره شده اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز (چهارشنبه) به مناطق مختلفی از کرانه باختری یورش بردند و شماری از فلسطینیان را بازداشت کردند.نیرو‌های اشغالگر برای بازداشت مبارزان مجروح به بیمارستان المقاصید در قدس اشغالی یورش بردند و همچنین «عمر القواسمی» عضو شورای شهر که پیشتر در اسارت صهیونیست‌ها بود را در خانه اش در شهر الخلیل بازداشت کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای کرانه باختری از روز شنبه گذشته تاکنون به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

کد خبر: 138158

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0