27 فروردین 1403 - 4:00 ب.ظ

مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد؛

جهت‌گیری فولاد مباركه برای تحقق شعار سال

محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین جلسه کمیته مدیریت این شرکت در سال ۱۴۰۳، « پایداری و نوآوری در تولید و توسعه، سرآمدی در فرهنگ» را به عنوان جهت‌گیری فولاد مباركه برای تحقق شعار سال اعلام کرد.

جهت‌گیری فولاد مباركه برای تحقق شعار سال

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در این جلسه گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمامی مشکلات و محدودیت‌ها توانستیم با عنایت به الطاف خداوند و همکاری تمامی همکاران اهداف شرکت را به‌خوبی و حتی در برخی موارد بالاتر از برنامه‌های ترسیم شده با تولید ۱۰.۲ میلیون تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه محقق کنیم. معتقدیم تمامی دستاوردهای سال گذشته و رکوردشکنی‌های روزهای نخستین سال جاری حاصل تلاش جمعی قابل‌تقدیر همه کارکنان شرکت و سایر شرکت‌های زیر مجموعه بوده است. طیب نیا افزود: اتفاقی که در حال حاضر در فولاد مبارکه در حوزه تولید رخ‌داده و ما با آن افتخار می‌کنیم این است که در روزهای نخست سال که با تعطیلات زیادی روبرو بودیم و هنوز بسیاری از افراد در سازمان‌ها و محل کار خود گرم کار نشده بودند ما در فولاد مبارکه بر اساس برخی مبانی ارزشی، سال را با ثبت رکوردهای متعدد و پی‌درپی شروع کردیم. وی به لزوم حفظ آمادگی هرچه بیشتر تمامی واحدهای سازمان برای تداوم روند تولید و تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته در همه حوزه‌ها برای صنعتگران سال سختی بود و اگر می‌خواهیم به اهداف چالشی شرکت در سال ۱۴۰۳ دست یابیم باید توجه داشته باشیم که مقام معظم رهبری شعار امسال را نیز با تمرکز بر رشد تولید معین فرموده‌اند؛ لذا باید تمام تلاش خود را در این جهت بکار ببندیم. مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: وقتی یک مجموعه مانند فولاد مبارکه با ۱۰۰ درصد و حتی در برخی مواقع بالاتر از ۱۰۰درصد ظرفیت خود در حال کار است بدیهی است که هرگونه افزایش تولید کار بسیار سختی خواهد بود؛ ولی ما مصمم هستیم که چنانچه با محدودیت‌های انرژی و مواد اولیه مواجه نباشیم، تولید ۱۱ میلیون فولاد خام را در گروه فولاد مبارکه محقق کنیم. از همین ابتدای سال باید بر هزینه‌ها و مصارف مدیریت بهینه‌ای داشته باشیم وی به چالش‌های مضاعفی که شرایط اقتصادی و سیاسی پیش‌روی تولیدکنندگان داخلی قرار خواهد داد، اشاره کرد و افزود: از همین ابتدای سال باید بر هزینه‌ها و مصارف مدیریت بهینه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم بدون واردکردن هرگونه توقف به پروژه‌های توسعه در پایان سال اهداف سازمان را محقق کنیم. طیب نیا با بیان اینکه پروژه‌های توسعه‌ای در دست اجر باید باقدرت دنبال شوند، گفت: برای پروژه‌های دردست اقدام نیز باید استراتژی صحیح و مطلوب‌تری داشته باشیم. امروز پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه از لحاظ اجرا به نقطه‌های خوبی رسیده‌اند و نباید اجازه دهیم که عدم کنترل و مدیریت صحیح بر نقدینگی‌ها، مصارف و هزینه‌ها باعث توقف این پروژه‌ها شود به‌خاطر داشته باشیم این راهبرد برای تمامی شرکت‌های زیر مجموعه نیز صادق است و آنها نیز باید همگام با استراتژی‌های فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر پروژه‌های توسعه و تولید خود را مدیریت کنند. فولاد مبارکه نمونه بارزی از مشارکت مردم در امر تولید است

طیب نیا در ادامه سخنان خود با اشاره به بخش دوم شعار راهبردی مقام معظم رهبری گفت: در این شعار چگونگی مشارکت‌دادن مردم در تولید مطرح است که باید گفت، فولاد مبارکه نمونه بارزی از مشارکت مردم در امر تولید است؛ چراکه بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی سهام‌دار این بنگاه اقتصادی عظیم هستند. به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه برای تحقق شعار سال در همین ماه‌های ابتدایی باید نسبت به شناسایی چالش‌ها و پیداکردن راهکارهای عملیاتی‌کردن شعار اقدام نماییم تا بتوانیم در پایان سال شاهد تحقق‌یافتن این شعار و نه بی‌اثربودن و معطل ماندن آن باشیم. نهایتاً تا پایان اردیبهشت‌ماه باید به جمع‌بندی برسیم که چگونه می‌توانیم جلب مشارکت حداکثری مردم در امر تولید و اجرای پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه را داشته باشیم. بنابر اظهارات طیب‌نیا وقتی در فلسفه وجودی سازمان از خلق ارزش مشترک با جامعه حرف می‌زنیم باید ببینیم فرهنگ‌سازمانی ما چقدر با این شعار راهبردی گره‌خورده است باید به جایی برسیم که حتی کارکنان حاضر باشند که بخشی از منابع مالی خود را در مسیر تحقق مسئولیت‌های اجتماعی و در راستای فرهنگ‌سازمانی هزینه کنند. وی در همین زمینه عنوان کرد: وقتی از حضور شرکت در جمع ۲۰ شرکت برتر جهان صحبت می‌کنیم باید ببینیم شاخص‌های فرهنگ‌سازمانی ما در کجای این عرصه قرار دارد یا وقتی از رشد کمی کیفی و بهره‌وری و سایر اهداف صحبت می‌کنیم باید از خود بپرسیم برای نیل به این اهداف جایگاه فرهنگ کجاست؟ و کدام یک از مولفه‌های فرهنگی به ما کمک می‌کنند و کدام‌یک از آنها مانع رسیدن ما به اهداف می‌شوند باید بدانیم خرده‌فرهنگ‌های سازمانی در چه جاهایی با ما چه خواهند کرد و اساساً بدانیم که جایگاه مدیران در توسعه این فرهنگ کجاست؟ بیشترین نقش در راهبرد مؤلفه‌های فرهنگی را چه کسانی در سازمان دارند و اینکه بدانیم چقدر وقت خود را صرف مقوله فرهنگ‌سازمانی کرده‌ایم؟ باید فرهنگ در فولاد مبارکه به یک مطالبه سازمانی در همه سطوح تبدیل شود نباید این‌گونه فکر کنیم که مسئول فرهنگ‌سازمانی فقط یک واحد خاص در سازمان است و همه ما به‌اشتباه منتظر اقدام و اصلاح از سوی آن واحد باشیم به‌خاطر داشته باشیم اگرچه کارکنان از مدیران و رهبران سازمان به‌عنوان پیشران در ارتقای فرهنگ‌سازمانی الگوبرداری می‌کنند؛ اما همه ما باید متولی و مسئول ارتقای فرهنگ‌سازمانی هستیم باید به جایی برسیم که در جریان حضور مدیرعامل و سایر معاونان و مدیران در خطوط تولید کارکنان از مدیرعامل و مدیریت شرکت درباره چگونگی روند اجرای پروژه‌های توسعه، فرایند تولید و برنامه‌های آن و سایر اهداف سازمان مطالبه‌گری کنند مادامی که ارزش‌ها بر سازمان حاکم شوند در این صورت است که کارکنان دائماً دغدغه مسائل سازمان، فرایند تولید و روند اجرای پروژه‌های توسعه را خواهند داشت همچنان که در دوران ساخت شرکت افراد با کمترین امکانات و چشمداشت و با درنظرگرفتن ارزش‌های سازمانی، پای ساخت شرکت ایستادند.
کد خبر: 143828

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0