16 فروردین 1403 - 10:00 ق.ظ

سردار فدا :

جزئیات مراسم تشیع سردار زاهدی اعلام شد

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان گفت: پیکر مطهر شهید زاهدی روز شنبه از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدا تشییع خواهد شد.

جزئیات مراسم تشیع سردار فدا اعلام شد

به گزارش عصر اصفهان، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در جلسه هماهنگی بزرگداشت مقام شهید زاهدی، ضمن تسلیت و تبریک شهادت این فرمانده بزرگ و هم‌رزمان‌شان در کنسولگری ایران پیام مقام معظم رهبری را در ابتدای برنامه قرائت کرده و گفت: مقام معظم رهبری در پیام‌شان به شهید زاهدی عنوان سردار مجاهد و شهید قدس را به دادند و انشاالله از امروز در هر محفل و مجلسی از این عناوین برای این شهید بزرگوار استفاده شود.
سردار مجتبی فدا گفت: استان اصفهان به ایثارگری، مجاهدت، جان‌فشانی و تعداد شهدا افتخار می‌کند؛ در طول سالیان گذشته دو بار تعاریف مهمی در وصف مردم اصفهان از زبان مقام معظم رهبری شنیدیم، یکبار در زمان حماسه ۲۵ آبان و تشیع ۳۷۰ شهید و بار دوم در زمان شهادت ۲۷ شهید اتوبوس خاش_زاهدان که به مردم اصفهان برای خلق این حماسه مرحبا گفتند.
وی با اشاره به سوابق فرماندهی شهید زاهدی در استان‌های گیلان و چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته درخواست زیادی برای اجرای مراسم تشییع شهید سردار زاهدی در استان‌های گیلان و چهارمحال و بختیاری دریافت کردیم و اما با توجه اینکه امکان تشییع این شهید را در گیلان و چهارمحال و بختیاری را نداریم باید بتوانیم در اصفهان شرایطی را فراهم کنیم که زمینه برای حضور مردم استان و دیگر استان‌ها فراهم شود تا عظمت مقام این شهید بزرگوار و پیام حضرت آقا را به همگان نشان دهیم ک امید، وحدت، انسجام و همدلی مردم ایران در گرامیداشت ارزش‌ها و مقام شهیدان به جهانیان ثابت کنیم.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اضافه کرد: شهید زاهدی یک شخصیت ملی و بین‌المللی است و بر همین اساس برنانه‌های متعددی در نجف، کربلا و سوریه داریم و بعد از فردا مراسم استقبال در تهران خواهد بود.
وی با بیان اینکه مراسم تشییع شهید زاهدی و سایر شهدای کنسولگری ایران در تهران و هم‌زمان با روز قدس برگزار خواهد شد، گفت: مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید زاهدی عصر روز جمعه ۱۷ فروردین ماه در اصفهان برگزار خواهد شد که زمان و مکان این مهم اطلاع‌رسانی خواهد شد و بعد از آن مراسم وداع با شهید در گلزار شهدای رهنان را داریم و سپس مراسم وداع در گلستان شهدا و با قرائت دعای ابوحمزه ثمالی برگزار خواهد شد.
سردار فدا گفت: بخشی از مردم توانایی شرکت و حضور در مراسم تشیع را ندارند و به همین دلیل در هنگام سحر پیکر شهید به صدا و سیما منتقل و ویژه برنامه سحرگاهی با پیکر شهید برگزار خواهد شد و سپس ردز شنبه مراسم تشییع پیکر مطهر در اصفهان برگزار می‌شود و استاندار محترم در استان اصفهان اعلام عزای عمومی اعلام کرده‌اند.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در خصوص مسیر تشییع گفت: مسیر تشییع پیکر مطهر شهید از فلکه بزرگمهر به سمت گلستان شهدا خواهد بود و سپس روز دوشنبه در سالن گلستان شهدا مراسم سوم و روز جمعه مراسم هفتم شهید برگزار خواهد شد، همچنین روز یکشنبه مراسم ختم و بزرگداشت ایشان در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: امیدوار هستیم حماسه تشییع آیت الله ناصری در تشییع سردار شهید زاهدی رقم بخورد و چشم دشمنان به واسطه حماسه حضور پرشور مردم کور شود.
سردار فدا ادامه داد:جمعه روز قدس است و یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توانیم پیام شهید سردار زاهدی را به همگان مخابره کنیم شرکت در راهپیمایی روز قدس است، زیرا پیام سردار و شهدای مقاومت همین بوده و خواهد بود.
سپاه صاحب‌الزمان(عج) مسئولیت برگزاری مراسم تشیع را بر عهده دارد
به گزارش عصر اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، در بخش دیگری از این جلسه ضمن تسلیت شهادت شهید زاهدی گفت: پیکر مطهر شهید زاهدی در اصفهان روز شنبه ۱۸ فروردین ماه تشیع شده و ساعت برگزاری مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد.
محمدرضا جان‌نثاری گفت: مسیر تشییع را از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدای اصفهان خواهد بود و سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) مسئولیت برنامه را بر عهده دارد.
وی افزود: اقامه نماز بر پیکر پاک شهید والامقام توسط مقام معظم رهبری در تهران انجام خواهد شد.
معاون سیاسی، امتیتی، اجتماعی استانداری اصفهان گفت: حضور و استقرار ایستگاه‌های تبلیغاتی در سراسر مسیر را ضروری است و این ایستگاه‌ها با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی در طول مسیر مستقر می‌شوند.
وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت شهید نیز در روز دوشنبه در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد که تمام تلاش ما برگزاری مراسمی شایسته برای استقبال و تشییع پیکر پاک سرلشکر زاهدی خواهد بود.

کد خبر: 143484

نویسنده: : بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0