10 دی 1399 - 2:25 ب.ظ

جزئیات تست انسانی واکسن ایرانی کرونا

محقق پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا با بیان این‌‌که روش مطالعه در واکسن ایرانی کرونا، «دوسوکور» است، گفت: در مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا، از سه نفری که امروز واکسن یا دارونما را دریافت کردند هیچ یک دچار عوارض موضعی یا زودرس نشدند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، دکتر مینو محرز در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا با بیان این‌‌که تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از امروز اغاز شده است، اظهار کرد: روش مطالعه در واکسن ایرانی کرونا، «دوسوکور» است؛ در این روش، یک دسته از داروهای تزریقی به افراد، واکسن و یک دسته دیگر، پلاسبو (دارونما) هستند؛ دارونماها واکسن نیستند و اثرات واکسن را ندارند؛ از این روش با این هدف استفاده می‌‌شود که جهت‌‌گیری خاصی در افراد مورد مطالعه و محققین ایجاد نشود و نتایج مطالعه بالینی، تحت تأثیر جهت‌‌گیری‌‌ها قرار نگیرد و تضاد منافع رخ ندهد.

محرز با بیان این‌‌که واکسن ایرانی کرونا امروز به سه نفر تزریق شد، تصریح کرد: به افراد داوطلب گفته نشد که به کدام یک از آنها واکسن و به کدام یک از آن‌‌ها دارونما تزریق شده است. این از ویژگی‌‌های مطالعه دوسوکور است. use of cattle ivermectin in humans وقتی مطالعه‌‌ای دوسوکور باشد، نتیجه تحقیق و کارآزمایی بالینی به دور از جهت‌‌گیری خواهد بود؛ همچنین قضاوت نتایج حاصل از مطالعه راحت‌‌تر خواهد بود. compound ivermectin with azelaic acid

کد 300

کد خبر: 34940

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0