23 خرداد 1401 - 7:41 ق.ظ

جایگاه سبک زندگی در دشمنی غرب با انقلاب اسلامی

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به طرح بحث سبک زندگی در سخنرانی رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام (ره) از جایگاه سبک زندگی در دشمنی غرب با انقلاب اسلامی گفت.

محمدرضا ابن الدین حمیدی عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع)  در مورد مدل جدید حکمرانی سیاسیِ ارائه شده توسط امام راحل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب گفت: به صورت کلی سه نوع حکمرانی در دنیا تعریف شده است؛ حکمرانی فردی که معمولاً به توتالیتاریسم و دیکتاتوری منجر می‌شود، حکمرانی گروه‌های سیاسی، اقوام و قبایل که به الیگارشی منتهی می‌شود و حکمرانی مردمی که به شکل دموکراسی نمود پیدا می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تشریح کرد: تفاوت اصلی الگوی اسلامی حکومت با دموکراسی غربی این است که معنویت در جریان انقلاب، نقش جدی دارد؛ یعنی رای مردم و معنویت های ناشی از دین، ملاک عمل قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تجلی‌گاه معنویت در حکومت اسلامی در نظر گرفتن اقتضائات زمان برای اجرای احکام الهی است، ادامه داد: به طور مثال زمانی که آل سعود، حجاج ایرانی را به شهادت رساند بنابر فرمان حضرت امام حج که واجب شرعی است براساس مقتضیات زمان تعطیل شد ولی اگر الگوی حکمرانی دموکراسی غربی با این مسئله روبرو شود قاعدتاً باید چنین اقدامی را با رای‌گیری از مردم انجام دهد.

حمیدی با اشاره به حل مسائل اقتصادی گفت: زیرساخت های اقتصادی کشور را باید تقویت کنیم ولی به این معنی نیست که بنیه دفاعی کشور را مستحکم نکنیم، عده ای  این شبهه را وارد می کنند در حالی که کشور فقیر دارد به چه منظور موشک می سازد؟ این دوگانه در الگوی اقتصادی ما وجود دارد، در حالی که به ضعفا کمک می کنیم با مبنا قرار دادن آیات قرآن باید بتوانیم دشمنان خدا و دشمنان امت اسلامی را بترسانیم.

وی با بیان علت دشمنی مستکبران با انقلاب اسلامی افزود: رویکرد حکمرانی دینی، دموکراسی و سبک زندگی غربی را برنمی‌تابد همین مساله موجب شده است عده‌ای با نظام اسلامی دشمن شوند به همین دلیل وجود دشمن بخش جدا ناپذیر این نوع حکمرانی است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: براساس مدل جدید حکمرانی دینی که امامین انقلاب آن را بنیان نهادند ولی فقیه حافظ ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی است که توانسته چهل و سه سال پایدار بماند؛ و انشاالله این مسیر تا ظهور حضرت حجت ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 116703

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0