23 فروردین 1403 - 6:00 ب.ظ

ثبت بیش از ۳۱۰ هزار تخلف با دوربین در راه‌های استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طبق بر اساس گزارشات ارائه شده، در ایام نوروز بیش از ۳۱۰ هزار تخلف با دوربین به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از ۳۱۰ هزار تخلف با دوربین در راه‌های استان

به گزارش عصر اصفهان ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در نشست شورای ترافیک و ایمنی راه‌های استان که روز گذشته با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف استان برگزار شد، از افزایش آمار فوتی‌ها در سفرهای نوروزی خبر داده و گفت: بر اساس گزارشات دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس و راهداری استان، متأسفانه در سفرهای نوروزی امسال آمار فوتی‌ها افزایش یافته است. البته در پیک دوم سفرهای نوروزی شاهد کاهش آمار فوتی و تصادفات استان بودیم.
مهرداد زینلیان گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده، در ایام نوروز بیش از ۳۱۰ هزار تخلف با دوربین به ثبت رسیده است.
وی افزود: در مجموع میزان ترددها در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
هماهنگی امور عمرانی استانداری در بخش دیگری از سخنانش به مهم‌ترین دلایل تصادفات پرداخته و گفت: عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی به عنوان اصلی‌ترین دلایل انسانی تصادفات شناسایی شده است.
وی با اشاره به سرعت غیرمجاز در تصادفات نوروزی، افزود: تحلیل تصادفات نشان می‌دهد که میانگین سرعت از ۸۸ کیلومتر بر ساعت به بیش از ۹۲ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته که دلیل آن خلوتی جاده‌های بین شهری و عبور رانندگان از سرعت ایمن است.
زینلیان در بخش دیگری از سخنانش به افزایش سفرهای درون استانی اصفهانی‌ها پرداخته و گفت: افزایش تردد و کاهش ورود و خروج به استان، نشان می‌دهد که مردم به جای سفرهای برون استانی، سفرهای درون استانی را انتخاب کردند که به دلیل ماه مبارک رمضان قابل پیش بینی بود.
وی در ادامه به مصوبات نشست با هدف کاهش آمار تصادفات و تلفات رانندگی اشاره کرده و افزود: آمایش و پایش تابلوهای جاده‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد زیرا لازم است هشدارهای بیشتری در مسیر و محورهای استان انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: قبل از شروع سال جدید ۳۰ ایستگاه امنیت سلامت داشتیم که در سال جاری تعداد این ایستگاه‌ها به ۴۱ ایستگاه افزایش یافت.
زینلیان در بخش دیگری از سخنانش به بررسی علل تصادفات اشاره کرده و گفت: برای تصادفات دلایل متعددی عنوان می‌شود، که بخشی از آن خطای انسانی، بخش دیگر ایمنی خودروها و مسائل و مشکلات جاده‌ها است و با توجه به گزارش منابع رسمی و تخصصی، بیش از ۷۰ درصد تصادفات به دلیل خطای انسانی رخ می‌دهد و در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی مؤثر در جامعه هستیم.
وی با بیان اينکه خرابی برخی محورها یکی دیگر از دلایل تصادفات است، افزود: ترمیم و اصلاح جاده‌ها موضوعی نیست که بتوان از طریق دستگاه‌های اجرایی استانی و یا بخش خصوصی آن را به سرانجام رساند این موضوعات در زیرمجموعه خدمات عمومی و دولتی قرار می‌گیرند و نیازمند تأمین اعتبارات سطح ملی هستند.
هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: به طور مثال هزینه ترمیم و اصلاح آزادراه کاشان _ اصفهان بایستی از طریق عوارض تأمین شود که در چند سال گذشته عوارض این آزادراه افزایش مناسب و کاربردی نداشته است. اینگونه موارد هر چند که در سبد خانوار مردم تأثیری ندارد اما مستقیما با جان مردم در ارتباط است از این رو بایستی با جدیت بیشتری به این حوزه ورود کرد و تصمیم گیران سطح ملی نیز نگاه ویژه‌تری به تأمین اعتبار استان‌ها داشته باشند.

کد خبر: 143704

نویسنده: : بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0