23 تیر 1401 - 2:44 ب.ظ

🔰نویسنده اصفهانی جایزه کتاب سال کشور کیست؟

«تکرار ماجرای صائب»

اواخر هفته گذشته جایزه کتاب سال برگزار شد و در بخش کتب مجموعه داستان که ۱۲۰۰ اثر مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، کتاب ساعت دنگی اثر اسماعیل حاجی علیان توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد.

 

نویسنده: مالک شیخی

اواخر هفته گذشته جایزه کتاب سال برگزار شد و در بخش کتب مجموعه داستان که ۱۲۰۰ اثر مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، کتاب ساعت دنگی اثر اسماعیل حاجی علیان توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد. ساعت دنگی پیش از این نیز در چهاردهمین دوره جایزه جلال مورد تقدیر قرار گرفته بود.
حاجی علیان که پیش از این در جشنواره های مختلف نیز در زمینه ادبیات داستانی مورد تقدیر قرار گرفته است داری بیش از ۱۵ رمان و مجموعه داستان است که او را به عنوان نویسنده‌ای متعهد و کاربلد معرفی کرده است.


آنها که حاجی علیان را از نزدیک می‌شناسند قطعا تایید خواهند کرد که او نویسنده ای عالم به حرفه خویش است. نویسنده ای که هم استعداد را به خوبی دارد هم علم نوشتن را می داند و هم تعهد به قلم دارد. استفاده از نمادها و بیان سنت های اصیل ایرانی شاخه نوشته های حاجی علیان است. حاجی علیان اگرچه اصالتاً اهل سمنان است اما طی سالیان اخیر که در اصفهان ساکن شده است توانسته در محافل ادبی و آموزشی اصفهان نیز نقشی موثر ایفا کند. برگزاری کارگاه ها و دوره های مختلف رمان و داستان برای تربیت نسلی از نویسندگان جوان از فعالیت های مهم او در قامت مدیر ادبیات و پژوهش حوزه هنری است. حضور او در اصفهان برای داوری جشنواره داستان جمال زاده و پژوهش های ادبی نیز فرصتی مناسب فراهم نموده تا از یک نویسنده صاحب نام بهره ببرد.
اصفهان که همواره مهد هنرمندان بزرگ بوده است حالا می تواند ادعا کند که در میزبانی از هنرمندانی که اصالتاً اهل اصفهان نبوده اند نیز بستر فرهنگی و هنری مناسبتری برای رشد فراهم می کند. آنگونه که خانوادهٔ صائب، شاعر نامدار نیز اگرچه جزو هزار خانواری بودند که به دستور شاه عباس اول صفوی از تبریز کوچ کرده و در محله عباس‌آباد اصفهان ساکن شدند ولی امروز صائب را بیش از آنکه به تبریزی بودنش بشناسند به نام اصفهان می‌شناسند.
امید است که متولیان فرهنگ و هنر اصفهان فرصت حضور هنرمندان در این شهر هنرمندپرور را غنیمت دانسته و شاید بعنوان مدلی ارزشمند در اختیار دیگر استانها قرار دهند.

کد خبر: 118096

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0