21 آذر 1402 - 4:36 ب.ظ

تولید خودرو داخلی و رقابت با 5 کشور بزرگ صنعتی!؟

خبرگزاری ها نوشته اند در ۹ ماهه سال جاری میلادی ۵۵ میلیون خودرو در کل دنیا تولید شد که سهم ایران ۸۳۷ هزار خودرو بوده است. البته ایران با کاهش ۸ درصدی تولید سهم ۱.۵ درصدی از کل تولید خودرو‌های سواری دنیا را دارد.

 

در عین حال تولید خودرو سواری در ایران طی ۹ ماهه بیشتر از انگلیس، روسیه، ترکیه، تایلند، ایتالیا، حتی فرانسه بوده است. ایران بیش از دو برابر ایتالیا در این دوره خودرو تولید کرده است. تولید خودرو سواری در فرانسه طی این مدت ۷۲۰ هزار دستگاه و در انگلیس ۶۵۷ هزار دستگاه بوده است.

* مرکز پژوهش های مجلس با انتشار گزارشی به مسئله مهم کیفیت خودروهای تولید داخل پرداخته و داده هایی را درباره کیفیت خودروهای داخلی منتشر کرده است. بنا بر این گزارش خودروهای داخلی در 3 ماه اول، 3 برابر خودروهای دنیا نیاز به تعمیر دارند!  لازم به ذکر است که یک شاخص مهم مورد اشاره در گزارش مذکور، شاخص میزان رضایت از کیفیت اولیه محصول در سه ماه اول پس از تحویل خودرو، است.

* محمد علی اسفندانی سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد امسال ۲۶۶۵ پرونده علیه شرکت‌های خودروساز در تعزیرات حکومتی تشکیل شده که بیش از ۹۰ درصد از این پرونده‌ها مختومه شدند. متهمان بیش از ۷۹۸ میلیارد ریال جریمه شدند.

اسفندانی در مورد نحوه جبران خسارت دیدگان خبری اعلام ننمود.

کد خبر: 140163

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0