22 بهمن 1399 - 9:10 ق.ظ

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه خبرداد:

تولید بیش از ۳۰۰ محصول و ۱۴۰ خدمت دانش بنیان در دانشگاه امیرکبیر

رئیس مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تولید حدود ۳۰۰ محصول دانش بنیان و ۱۴۰ خدمت دانش بنیان توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از دانشگاه امیرکبیر/ علی نیکبخت در مراسم بازدید حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از مرکز نوآوری دانشکده مهندسی برق و برج فناوری ابن سینا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده، ۲۵۰ آزمایشگاه پژوهشی و آموزشی است.

وی افزود: همچنین این دانشگاه دارای ۵۳۶ عضو هیأت علمی، ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، حدود ۶۶ هزار فارغ التحصیل و دارای بیش از هزار ثبت اختراع داخلی و خارجی است.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: تاکنون توسط اساتید این دانشگاه بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ مقاله در ژورنال‌های ها و کنفرانس‌های بین المللی چاپ شده است که از این بین بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ مقاله آی اس آی است و این دانشگاه در زمینه مستندات علمی و ارجاعات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: براساس رتبه بندی کیو اس این دانشگاه رتبه ۴۷۷ دنیا را دارد و درخصوص بحث ارجاعات نیز رتبه ۱۷ بین المللی و نخست کشور را به خود اختصاص داده است که این مورد نشان از کیفیت بالای پژوهش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

وی اظهار داشت: تعداد قراردادهای صنعتی این دانشگاه در نیمه نخست امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و این رقم تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت در حال حاضر حجم قراردادهای صنعتی این دانشگاه از بودجه عمومی دانشگاه نیز چند درصد بیشتر است.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشگاه قراردادهای صنعتی شاخصی در حوزه نفت، فناوری اطلاعات و مباحث زیست محیطی دارد.

نیکبخت با بیان اینکه مهارت و اشتغال در این دانشگاه بسیار مورد توجه است، گفت: باشگاه مهارت و اشتغال دانشگاه سال گذشته راه اندازی شد و با وجود شیوع بیماری کرونا توانستیم دوره‌های خوبی را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه بیش از ۳۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان فعالیت می‌کنند که حدود بیش از ۳۰۰ محصول دانش بنیان و ۱۴۰ خدمت دانش بنیان ارائه کرده اند.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه بیش از ۴۰۰ خدمت و محصول دانش بنیان ارائه می‌کنند.

نیکبخت اظهار داشت: پروژه ملی ابررایانه در این دانشگاه درحال انجام است و این ابررایانه از قدرت پردازش بسیار بالا برخوردار است که اهمیت این پروژه در بومی بودن دانش متخصصان آن است.

300

کد خبر: 33492

منبع: دانشگاه امیرکبیر

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0