5 مرداد 1401 - 7:30 ق.ظ

تمام ریل‌گذاری‌ها به سمت سپردن مسئولیت‌ها به مردم حرکت می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تمام ریل‌گذاری‌ها به سمت سپردن مسئولیت‌ها به مردم با نظارت دولت حرکت می‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی عصر روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین رویداد هم‌افزایی ایران ۱۴۰۱، گفت: ما به واسطه ماهیت اندیشه‌ و گفتمانی که داشت و با حضور آگاهانه مردم عجین شده بود، برای تاسیس انقلاب اقدام کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: نقطه اتکای انقلاب اسلامی مبتنی بر حضور مردم بود. انقلاب اسلامی مرهون عاشورای ۴۲ است که با قیام ۱۵ خرداد همراه بود.

وی تصریح کرد: از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ جمهوری اسلامی بر اساس فرمایش رهبر انقلاب به این فکر رسید که ما باید از قالب نهادهای موجود به سمت حلقه‌های میانی حرکت کنیم.

اسماعیلی گفت: امروز در نخستین سال استقرار دولت مردمی، رویکرد بازگشت به سمت مردم را مشاهده می‌کنید. احیای جهاد سازندگی، فعال‌سازی گروه‌ها و حلقه‌های میانی از اقدامات این دولت است.

وی تصریح کرد: ایجاد دولت مردمی، شعار دولت نیست؛ بلکه رویکردی برای بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی است. این نمایشگاه نشانه‌ای از این اراده و رویکرد دولت سیزدهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنای ما این نیست که این رویکرد به منصه عمل نرسد. تمام ریل‌گذاری‌ها به سمت سپردن مسئولیت‌ها به مردم با نظارت دولت حرکت می‌کند.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای مدیران تصمیم‌گیر در سطح کشور بود که با ظرفیت و قدرت مردم آشنا شوند. امیدواریم که این فضای مردمی به سطح استان‌ها برسد.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه کار دولت عدالت است، خاطرنشان کرد: عدالتی مبتنی بر به صحنه آوردن گروه‌های مردمی. امیدواریم این موضوع با عزمی که آقای رئیس جمهور در اجرای منویات رهبر انقلاب دارند، نتیجه برسد و همه جامعه از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر: 118667

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0