28 اردیبهشت 1399 - 3:15 ب.ظ

رئیس شورای رقابت:

تمامی خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا مشمول قیمت‌گذاری شد

رئیس شورای رقابت با اعلام نتیجه جلسه امروز شورا در رابطه با تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو‌ها گفت که از این پس تمامی خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا مشمول قیمت‌گذاری خواهد شد؛ چراکه اکنون واردات ممنوع و بازار تمامی خودرو‌ها انحصاری است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایسنا، رضا شیوا جزئیات جلسه شنبه شورای رقابت در رابطه با بررسی وضعیت قیمت‌گذاری خودرو و تعیین فرمول آن را تشریح کرد.

این در حالی است که طی روز‌های گذشته در رابطه با بخشی از محصولات ایران‌خودرو و سایپا قیمت‌گذاری شده بود.

آن طور که رئیس شورای رقابت توضیح داد تا پیش از این بخشی از خودرو‌ها مشمول قیمت‌گذاری نبودند و شورای رقابت تنها به تعیین دستورالعمل و قیمت‌گذاری خودرو‌هایی که در بازار رقیبی نداشته و به صورت انحصاری بودند، ورود پیدا می‌کرد؛ چرا که در آن زمان واردات خودرو آزاد بود و برخی از خودرو‌ها به طور خودکار در بازار قیمت خود را پیدا می‌کردند، اما اکنون واردات ممنوع است و تمامی خودرو‌ها در بازار انحصاری قرار گرفته‌اند.

شیوا گفت: تا پیش از این خودرو‌های گروه سایپا از جمله خانواده پراید و تیبا و در ایران‌خودرو خودرو‌های خانواده سمند و پژو مشمول قیمت‌گذاری بودند، اما از این پس تمامی خودرو‌های آن‌ها در این گروه قرار خواهند گرفت.

کد 300

کد خبر: 43313

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0