6 اردیبهشت 1402 - 6:19 ب.ظ

تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

رضا افلاطونی رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: قصد داریم در نیمه نخست امسال در راستای پایش هوشمند و صدور مجوزها، کل اراضی کشاورزی کشور را به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مجهز کنیم.

تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

افلاطونی با بیان اینکه قصد داریم در نیمه نخست امسال در زمینه پایش هوشمند و صدور مجوزها، کل اراضی کشاورزی کشور را به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مجهز کنیم، گفت: هم‌اکنون در ۱۵ استان کشور، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین فعال است.

وی افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ابتدا به صورت پایلوت در سه استان قزوین، البرز و دماوند برای پایش اراضی و به منظور حفاظت از زمین‌های کشاورزی اجرا شد که نتیجه موفقیت‌آمیزی داشت.

افلاطونی اظهار داشت : در پایش هوشمند از فناوری‌های جدید همچون ماهواره استفاده می‌شود و از طریق تصاویر دریافتی از ماهواره و هم‌پوشانی آن می‌توان تغییرات کاربری اراضی کشاورزی را مشاهده و رصد کرد.

وی ادامه داد: ما در قالب همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان جغرافیای نیروهای مسلح در حوزه هوشمندسازی پایش اراضی کشاورزی ورود پیدا کرده‌ایم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور، هدف از حفاظت و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را کمک به حفظ امنیت غذایی و زیستی کشور عنوان کرد.

کد خبر: 132778

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0