7 اردیبهشت 1402 - 10:15 ق.ظ

تجلیل از 2 استاد شاخص معماری اصفهان

مراسم تجلیل از این ۲ استاد برجسته حوزه معماری، روز چهارشنبه در موزه گرمابه "علیقلی‌آقا" شهر اصفهان برگزار شد.

تجلیل از 2 استاد شاخص معماری اصفهان

علی عطریان، رییس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: استاد محمد پاک نژاد یکی از بازماندگان معماران سنتی ایران است که نسل‌ اندر نسل، معمار و در اصطلاح “تاق زن” بوده‌اند.

عطریان افزود: یکی از آثار بسیار مهم استاد پاک نژاد، تاق “بازار باغ قلندرها”(ی) اصفهان است که به گفته اهل فن، یکی از شاهکارهای معماری معاصر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تاق مزبور، یک محور مشخص قرار ندارد و این هنرمند در نهایت هنرمندی توانسته است در یک فضا و محور سه‌راهی؛ یک اثر بی‌نظیر را خلق کند.

رییس اداره هنری، سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اضافه کرد: این تاق در طول بازار اصفهان بی‌نظیر است، حتی با بررسی آثار دوره‌های سلجوقی، آل‌بویه، صفویه، ایلخانی و دیگر ادوار نیز می‌توان گفت که طاق مورد نظر واقعاً بی‌بدیل محسوب می شود.

عطریان گفت: همچنین در این مراسم از استاد احمد منتظری به عنوان یکی از تحصیل‌کردگان رشته معماری که شاگردان بسیار زیادی را در این دیار تربیت‌ کرده‌ و آثار شاخصی را هم در این شهر از خود به یادگار گذاشته است، تجلیل شد.

وی تصریح کرد: استاد منتظری سالیان سال در دانشگاه هنر اصفهان تدریس و چند اثر شاخص در حوزه عمومی و مسکونی این دیار احداث کرده است.

کد خبر: 132826

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0