2 آذر 1402 - 12:32 ق.ظ

بیش از ۸۰ درصدجمعیت جهان متاثر از آلودگی هوا هستند

حسن نیلی ، دبیر علمی دبیر خانه ایستگاه سلامت و معاون ویروس شناسی دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران در پویش روزانه یک لیوان شیر گفت : آلودگی هوایکی از چالش های دنیای معاصر است و ۸۰ درصد جمعیت جهان متاثر از آلودگی هوا هستند که این آلودگی روز به روز در حال افزایش است ، بنابراین باید در سبک زندگی و تعامل انسان با طبیعت بازنگری اساسی شود. لذا " اصلاح الگوی تغذیه " یکی از اهداف ایستگاه سلامت است. که در راستای اصلاح سبک زندگی و تعامل انسان با طبیعت گام موثری برداشته شده است.

بیش از ۸۰ درصدجمعیت جهان متاثر از آلودگی هوا هستند

عصر اصفهان – بهمن توکلی فرد

وی چالش فرهنگی در زمینه مصرف کم شیر و لبنیات در جامعه وجود دارد و اقشار برخوردار هم شیر کمی مصرف می کنند.
نیلی ، در توصیه به افراد در معرض خطر گفت : یک سری از بیماری ها از جمله ، دیابت ، چاقی ، کبد چرب و انواع سرطان ، اختلالات متابولیک بیماری های قلبی وعروقی با آلودگی با آلودگی هوا وسبک زندگی و الگوی تغذیه ارتباط دارد که اینگونه بیماری ها در کشور ما با آمار پیش رو ، در حال افزایش است. شیر ولبنیات منبع غنی آنتی اکسیدان است و مصرف آنها می تواند از بیماری ها جلوگیری کند.
در ادامه مسعود سامی ، مدیر گروه علوم وصنایع غذایی دانشکده علوم پزشکی اصفهان گفت : استان اصفهان رتبه خوبی در مصرف شیر ولبنیات دارد ، اما طبق آمارها بر اساس جمعیت کشور و میزان تولید ، سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در ایران زیر ۱۰۰ کیلوگرم و معادل یک سوم استاندارد جهانی است.

کد خبر: 139669

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0