26 دی 1402 - 3:00 ب.ظ

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس بار مالی دارد

به وقت انتخابات

به آگاهی مردم ایران می رساند نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه در روز گذشته احکام الحاقی متعددی را که بار مالی آن ها تامین و پیش بینی نشده است، علی‌رغم مخالفت نمایندگان دولت به تصویب رساندند.

به وقت انتخابات

سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای با بیان مطلب فوق از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. در این اطلاعیه عنوان شده است: با توجه به پوشش خبری گسترده این مصوبات و ایجاد انتظارات احتمالی در برخی هموطنان ، لازم به تاکید است که این مصوبات در مرحله تصویب نهایی در صحن مجلس و یا در مرحله تایید توسط شورای محترم نگهبان ممکن است با چالش مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی مواجه شده و از تصویب نهایی باز بماند.

پژوهشگر اقتصادی اندیشکده قصد در این باره نوشت: اینکه کمیسیون تلفیق مجلس محترم تعهداتی غیرقابل پاسخگویی را در ماه های پایانی مجلس بر دولت ایجاد کند، یک مخاطره اخلاقی است.

دکتر حمیدرضا مقصودی اعلام کرد: این اقدام مشابه رفتاری که دولت دوازدهم در ماه های پایانی اش و باخزانه خالی انجام داد و در اقشار مختلف انتظاراتی ایجاد کرد که پاسخ به آنها غیر ممکن بود. و نتیجه چیزی نیست جز ناراضی کردن مردم.

سید امیرحسین حسینی هم نوشت: برخی نمایندگان مجلس به این روش عادت دارند.از طرفی در مجلس پای مصوبات تورم‌آفرین را امضا کرده و از طرفی در رسانه از تورم ایجاد شده گلایه و از همه بدتر در حوزه انتخابیه با لابی بانکی و چندمیلیون وام به اقشار ضعیف بدهکارشده، از خود قهرمان میسازند.

به وقت انتخابات

کد خبر: 141369

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0