14 آبان 1402 - 7:00 ب.ظ

برگزاری دومین جشنواره بِه باغبادران

شهردار باغبادران : نخستین جشنواره بِه باغبادران در سال ۱۳۹۸ برگزار و نقش موثری در رونق اقتصادی، معرفی ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد شهر و همچنین ایجاد همبستگی، نشاط اجتماعی و استحکام پیوندهای خانوادگی و جمعیت داشت اما بدلیل همه گیری بیماری کرونا مدتی امکان برگزاری این جشنواره فراهم نبود.

برگزاری دومین جشنواره بِه باغبادران

عصر اصفهان ، بهمن توکلی فرد

حجت اله امینی گفت : همه ساله بیش از یکهزار تن بِه مرغوب و خوش عطر و طعم از باغات شهر باغبادران برداشت می‌شود که بخشی از گردشگران علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت زیبای شهر برای تهیه این محصولات به باغبادران سفر می‌کنند.

وی افزود : نیمه آبانماه پایان فصل برداشت محصول بِه باغبادران است که به شکرانه آن و در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این شهر و همچنین به منظور ایجاد همبستگی اجتماعی، رونق اقتصادی، غنی سازی اوقات فراغت، هم افزائی بومی و احیای شادی در جامعه خسته از کار و سختی‌های معیشت دومین جشنواره بِه باغبادران در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۰ الی ۱۲ آبانماه در پارک ساحلی این شهر برگزار شد.
شهردار باغبادران یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ها معرفی ظرفیت های گردشگری بکر باغبادران است.همچنین رونق گردشگری باغبادران با استفاده از غذاهای سنتی می باشد.
امینی اظهار داشت : “به” باغبادران از جمله محصولاتی است که مشتریان داخلی وخارجی خود را داشته و شاهد صادرات آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم از این رو ” برندسازی به ” باغبادران موجب توسعه و رشد اقتصاد کشاورزان و باغداران این شهر خواهدشد.
بگزارش خبرنگارما در بازدید ازاین جشنواره که همراه با جشن و موسیقی و استندآپ و نمایشگاه فروش محصولات ، بازی های فکری و… بود یکی از کشاورزان غرفه دار گفت : با توجه به وسعت کشاورزی منطقه بهتراست اداره کشاورزی در این منطقه هم مستقر باشد تا بتواند با راهنمایی مشکلات کشاورزان و رفع آفات به باغات باشند تا در سال آینده درختان بر اثر آفت زدگی از بین نرود.
شهر باغبادران در ۵۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان و در میان راه اصفهان – شهرکرد از توابع شهرستان لنجان در استان اصفهان قرار دارد.

کد خبر: 138920

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0