6 اردیبهشت 1402 - 9:28 ق.ظ

برگزاری اولین گردهمایی کارآفرینان ومشاغل خانگی اردهال

به مناسبت روز ملّی کارآفرینی، اولین گردهمایی کارآفرینان و صاحبان مشاغل خانگی منطقه اردهال کاشان در مجتمع گردشگری خورشید اردهال برگزار شد.

برگزاری اولین گردهمایی کارآفرینان ومشاغل خانگی اردهال

در این مراسم که به همت مرکز پیش‌رشد، نوآوری و کارآفرینی اردهال برپا شده بود، دکتر علیرضا فرجی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، و دکتر سید علی ضیائی اردهالی، کارآفرین نمونه و مدیر مجتمع گردشگری خورشید اردهال، به ایراد سخن پرداختند.
سیّد علی اکبر حسینی، مدیر مرکز پیش‌رشد، نوآوری و کارآفرینی اردهال، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: تاکنون 15 هسته کسب و کار تحت پوشش حمایت‌ها و خدمات این مرکز قرار گرفته‌اند که از این تعداد، دو هسته در حوزه کسب و کارهای خلاق فرهنگی فعالیت دارند.
وی هم‌چنین از حمایت‌ها و کمک‌های دکتر فرجی و دکتر ضیائی اردهالی تشکر کرد و گفت: بخشی از فعالیت‌های این مرکز به منظور رشد فعالان و مجموعه‌های فرهنگی منطقه اردهال است که در فصل تابستان نمونه‌های بارز این اقدامات به مرحله اجرا خواهد رسید.
علیرضا فرجی نیز در این مراسم با بیان اینکه مشاغل خانگی می‌تواند ضمن حفظ بنیاد خانواده، کمک خوبی برای اقتصاد و معیشت خانواده‌ها باشد، گفت: با حمایت از کسب و کارهای خانگی و کمک به رشد آن‌ها می‌توانیم اصالت و سبک زندگی ایرانی اسلامی را حفظ کرده و در جامعه گسترش بدیم.
وی با بیان اینکه حدود 10 سال است که مقام معظّم رهبری شعار سال را اقتصادی اعلام می‌کنند افزود: برای حل مشکلات اقتصادی، باید روی پای خودمان بایستیم و اقتصاد را مردمی کنیم.
سید علی ضیائی اردهالی در این گردهمایی با اشاره به اهمیت توسعه و رشد کسب و کارهای خانگی گفت: مجتمع گردشگری خورشید اردهال با کمال میل پذیرای هنرمندان و کارآفرینان منطقه اردهال و همچنین منطقه فرهنگی کاشان است.
وی با بیان خاطره‌ای از اوایل دوران فعالیت اقتصادی‌شان افزود: خلاقیت یک رکن مهم و اساسی در کارآفرینی است، کارآفرین اول باید مشاهده‌گر خوبی باشد، اطراف خودش را خوب ببیند، نیازها و ظرفیت‌ها را شناسایی و در نهایت برای رفع نیازها برنامه ارائه کند.
مرکز پیش‌رشد، نوآوری و کارآفرینی اردهال زیر نظر پارک علم و فنّاوری دانشگاه کاشان تأسیس شده است و فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی و اقتصادی موجود در منطقه اردهال یکی از اهداف بلند مدت این مجموعه می‌باشد.
اجرای گروه سرود یاوران ظهور روستای لاران و به نمایش گذاشتن نمونه تولیدات هسته‌های تحت پوشش این مرکز در حاشیه مراسم از جمله برنامه‌های این گردهمایی بود.

کد خبر: 132718

نویسنده: جعفری کاشان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0