20 تیر 1399 - 6:47 ب.ظ

برد تیم‌های اصفهان در هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال نیازمند برنامه‌ریزی

نمایندگان اصفهان برای پیروزی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران نیازمند برنامه‌ریزی اصولی، تلاش مضاعف و ممارست بازیکنان خود در زمین هستند تا به این مهم دست یابند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا، هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز جمعه بیستم تیرماه آغاز می‌شود که نمایندگان اصفهان در این رقابت‌ها با تیم‌های بوشهری بازی خواهند کرد و طبق برنامه امروز از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه تیم شاهین‌شهرداری بوشهر میزبان ذوب‌آهن است و سپاهان نیز از ساعت ۲۰:۴۵ شنبه ۲۱ تیرماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان پارس جنوبی‌جم است.

در مورد دیدار تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و ذوب‌آهن اصفهان این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که هر ۲ تیم در هفته بیست و سوم مقابل تیم‌های تهرانی شکست خوردند و نتوانستند امتیازی کسب کنند.

تیم شاهین شهرداری بوشهر با آن که در تهران میهمان پرسپولیس، صدرنشین رقابت‌های لیگ و  قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر فوتبال بود با وجود نمایش خوب با یک گل از حریف قدرتمند خود شکست خورد که می‌تواند برای ذوب‌آهن که این روزها به دنبال تثبیت جایگاه بهتری در لیگ است زنگ خطری باشد.

در آن سوی میدان با وجود تغییرات در کادر فنی ذوب‌آهن و آمدن لوکا لونچیچ به عنوان سرمربی، این تیم در فولادشهر از پیکان تهران که این روزها عبدالله ویسی را روی نیمکت خود دارد با نتیجه سنگین چهار بر یک شکست خورد تا معمای نتیجه نگرفتن سبزپوشان اصفهانی همچنان بی جواب بماند.

با این حال سبزپوشان اصفهانی در حالی میهمان شاهین شهرداری بوشهر هستند که این تیم جنوبی نیز همانند ذوب‌آهن اصفهان به دنبال پیروزی است و برای فرار از قعر جدول نیاز به سه امتیاز این بازی دارد تا بتواند حتی خود را تا سه رده در جدول بالا بکشد که کار نماینده اصفهان را دو چندان خواهد کرد.

ذوب‌آهن اصفهان در صورت شکست شاهین شهرداری بوشهر در خانه‌اش هم جایگاه خود را در جدول کمی ترمیم می‌کند و هم اینکه از نظر روحی و روانی از بحران خارج شده و برای دیدارهای آینده بهتر ظاهر می‌شوند.

با این حال باید نشست و دید درحالی که بیماری کرونا در جهان به خصوص ایران هنرنمایی می‌کند و جولان می‌دهد در ورزشگاه بدون تماشاگر و خبرنگار شهر بوشهر چه تیمی از فرصت‌های خود بهره خواهد بود و امتیاز خواهد گرفت.

در دیدار نصف جهان و ورزشگاه نقش جهان نیز روز شنبه ۲۱ تیر ادامه هفته بیست و چهارم برگزار می‌شود که دیگر تیم جنوبی یعنی پارس جنوبی جم میهمان طلایی پوشان سپاهان هستند، سپاهانی که با ۴۱ امتیاز و اختلاف ۱۲ امتیاز با پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال کشور رتبه دوم را دارد و در تلاطم دوران کرونایی می‌خواهد از کورس قهرمانی عقب نماند و امتیازات لازم را از میزبانی خود بگیرد.

سپاهان هفته گذشته میهمان سایپا بود که بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسد تا نماینده اصفهان با یک امتیاز به دیار خود برگردد و چشم انتظار بازی‌های آینده خود باشد.

در آن طرف میدان نیز تیم پارس جنوبی‌جم هفته قبل، میزبان استقلال تهران بود که به دلیل اینکه برخی از بازیکنان استقلال کرونا گرفتند حاضر به سفر به بوشهر نشدند و در مقابل پارس جنوبی جم بازی نکردند.

نماینده بوشهر نیز جایگاه خوبی در جدول ندارد و دیدار این تیم با سپاهان می‌تواند سکوی پرتاب این تیم باشد، با این حال چون ۲ تیم برای برد تلاش می‌کنند این دیدار می‌تواند بازی جذاب و دیدنی برای طرفدارانشان که پای گیرنده‌های خود هستند باشد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان هفته گذشته در آخرین نشست خبری خود بعد از دیدار تمیش با سایپا گفت: در بازی مقابل سایپا از موقعیت‌های خودمان استفاده نکردیم و تنبیه شدیم.

این گفته سرمربی سپاهان نشان از آن دارد که این تیم در مقابل پارس جنوبی‌ جم برای کسب هر سه امیتاز تلاش مضاعفی دارد و این موضوع به بازیکنان نیز گوشزد شده است.

با این حال باید دید که در دیدار روز شنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش جهان اصفهان طلایی‌پوشان اصفهان برای کسب هر سه امتیاز و ماندن در کورس قهرمانی چه نمایشی را ارائه می دهند و نماینده بوشهر برای فرار از پایین جدول چه برنامه ای را در سر خواهد داشت.

ذوب‌آهن پس از همشهری خود سپاهان، دومین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی راه یافته و با کسب چهار عنوان قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید.

این تیم تا کنون چهار بار به عنوان نایب‌ قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد و  چهار عنوان قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید.

ذوب‌آهن اصفهان هم اینک با ۲۲ امتیاز در رده ۱۱ جدول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران قرار دارد.

سپاهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران، دارای پنج مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم است.

این تیم اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و تنها تیم کشور است که به جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز راه یافته است.

سپاهان پرافتخارترین تیم دههٔ ۱۳۸۰ فوتبال ایران و اولین و تنها باشگاهی است که در فصل ۹۱–۱۳۹۰ برای دومین بار پیاپی از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کرد و برای سومین سال متوالی قهرمان شد.

سپاهان با این سه قهرمانی پیاپی، تنها تیمی است که توانسته در تاریخ لیگ فوتبال ایران سه دورهٔ متوالی قهرمان شود.

زردپوشان اصفهانی همچنین با چهار قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آیند.

این تیم اکنون با ۴۱ امتیاز در رده دوم لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد.

کد خبر: 44828

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0