8 شهریور 1400 - 7:00 ب.ظ

برداشت 150 ميليون ريالي از حساب با شگرد همراه بانک جعلي

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فتای استان از شناسايي و کشف يک پرونده با موضوع برداشت اينترنتي غيرمجاز از حساب شهروندان خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان ؛ سرهنگ مرتضوي گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه بيش از 150 ميليون ريال بصورت غيرمجاز طي چند مرحله از حساب بانکي وي برداشت شده است، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام انتظامي افرود: شاکي عنوان داشت قصد انجام عمليات بانکي از طريق اينترنت بانک خود را داشتم که با جستجوي نام اينترنت بانک مورد نظر در گوگل وارد اولين سايت شدم سپس هرچه تلاش کردم موفق به انجام عمليات بانکي خود نشدم و پس از دقايقي متوجه برداشت غيرمجاز در چند مرحله به مبلغ مجموعا 150 ميليون ريال از حساب شدم.

سرهنگ مرتضوي بیان داشت: کارشناسان با بهره گيري از روش هاي علمي و تخصصي موفق به شناسايي مجرم و دستيابي به اطلاعات هويتي وي شده و متوجه شدند سارق با ايجاد يک سايت شبيه اينترنت بانک اصلي مورد نظر اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکي کاربران مي کند.

وي اضافه کرد: پس از محرز شدن هويت متهم براي پليس و جمع آوري مستندات کامل و جامع،پرونده وارد مرحله عملياتي شد و پس از تشريفات قضايي متهم در محل اختفاي خود در يکي از شهرستان هاي استان دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوي در پايان توصيه کرد: شهروندان مي‌بايست جهت ورود به اينترنت بانک خود به سايت رسمي بانک مربوطه مراجعه و از جستجو در موتورهاي جستجوگر خودداري کنند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمينان حاصل و به نتايج موتورهاي جستجوگر اکتفا نکنند، همچنين در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

203

 

کد خبر: 32411

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0