24 اسفند 1402 - 4:00 ب.ظ

برای رفع آلودگی هوای اصفهان همه موافقند ؛ اشکال کجاست؟!

کار گروه بررسی علل و راهکارهای مقابله با آلودگی هوا با همکاری سازمان نظام پزشکی اصفهان و با توجه به چالش های متعدد حوزه گسترده و حساس سلامت و نقش سازنده رسانه ها در تحقق توسعه یافتگی پایدار از طریق مطالبه گری و اطلاع رسانی صحیح ، در نشستی هم اندیشی با حضور متخصصان در این زمینه و مسئولان حوزه سلامت با ارایه راهکار جهت کاهش آلاینده ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن بر روی سلامت محیط و جامعه در محل تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، مرکز مطالعات و توسعه آنوزش پزشکی (EDC) برگزار شد.

 

بهمن توکلی فرد
پژوهشگر رسانه و روابط عمومی

کار گروه بررسی علل و راهکارهای مقابله با آلودگی هوا با همکاری سازمان نظام پزشکی اصفهان و با توجه به چالش های متعدد حوزه گسترده و حساس سلامت و نقش سازنده رسانه ها در تحقق توسعه یافتگی پایدار از طریق مطالبه گری و اطلاع رسانی صحیح ، در نشستی هم اندیشی با حضور متخصصان در این زمینه و مسئو
بگزارش خبرنگار ما در این نشست ، دکتر محمد رضا صبری ، معاون آموزش و پژوهش نظام پزشکی اصفهان پیرامون اهداف سازمان و مشکلات آلودگی هوا مطالبی بیان نمود.
وی ابتدا مهمترین اهداف سازمان نظام پزشکی را ، ارتقای فرهنگ سلامتی و آگاهی و نگرش جامعه در حوزه پزشکی و سلامت و همچنین تلاش در جهت تغییر رویکرد دولت نسبت به سلامت سرمایه‌گذاری در این محور به تفصیل سخن گفت و افزود در سال جاری مجموعه هوای آلوده ۴۶ روز بیشتر از هوای قبل قابل قبول بوده است.
صبری مهمترین کار گروه را ، درخواست اجرا شدن کامل قانون هوای پاک مصوب سال 1396 مجلس شورای اسلامی شد.
همچنین مدیر بحران استانداری نیز با سخنان تکراری به آلودگی هوای شهر اصفهان به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.
در ادامه نشست ، دکتر حاجی زاده ، دکتری کنترل آلودگی هوا وعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز پیرامون منابع آلاینده های هوا به ویژه آلاینده های شاخص ازجمله ذرات معلق ، اکسیدهای گوگرد و ازت و ازن و استانداردهای کیفیت هوای آزاد EPA مطالبی عنوان نمود.
وی همچنین گفت : میانگین فرو نشست زمین در کشور 12 سانتی متر در سال است درحالی که در دنیا میلیمتر است.
حاجی زاده افزود : مصرف انرژی در ایران 2 ونیم برابر میانگین جهانی است ، و تغییر اقلیم در کشور باعث شده شش برابر میانگین دنیا فرسایش خاک داشته باشیم.
همچنین در ادامه دکتر صالحی ، وتنی چند از متخصصان پیرامون آلودگی هوا و تغذیه مطالبی بیان نمودند.
درپایان باید گفت : در خصوص رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان که باعث بسیاری از بیماری ها ودیگر مشکلات زیست محیطی گردیده است ، همه موافقند ؛ اشکال کار کجاست؟!

کد خبر: 143217

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0