26 اردیبهشت 1401 - 7:28 ب.ظ

در رده سنی بالای 18 سال زنان؛

بانوی گلف باز اصفهانی سرمربی تیم ملی گلف شد

زهره هژبرپور سرمربی تیم ملی گلف بانوان جمهوری اسلامی ایران در رده سنی بالای 18 سال شد.

زهره هژبرپور در گفت و گو با پایگاه خبری عصر اصفهان گفت: وضعیت گلف ایران و اصفهان به جرات می توان گفت جایگاه بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است .

این سرمربی تیم ملی گلف بانوان در باره حضور زنان در این عرصه ورزشی افزود: در یک بازه زمانی گرایش آقایان نسبت به این ورزش بیشتر بود ولی در حال حاضر حضور پررنگ تر بانوان در رده های سنی متفاوت حتی تا 50 سال نشان دهنده گرایش این قشر به ورزش گلف است.

هژبرپور در ادامه گفت:  این ورزش در اصفهان آنطور که باید و شاید شناخته شده نیست و چندان به آن بها داده نشده و زیاد شاهد پیشرفت آن نبوده ایم اما با همین تعداد کم که با گلف آشنایی دارند، ورزشکاران مقام آوری دارد.

این سرمربی اصفهانی به پتانسیل های ورزش گلف در اصفهان اشاره کرد و افزود: اگر در اصفهان هم مثل شهرهای دیگر تبلیغات و جذب داشته باشیم پتانسیل کسب جایگاه های برتر در تورنمنت های مختلف را دارا هستیم. گلف ورزشی است که هماهنگی جسم و روح را به طور همزمان در ورزشکار ایجاد می کند.
هژبرپور  افزود: از سوی وزارت ورزش و جوانان، این ورزش  حمایت کمتری می شود. البته با رایزنی هایی که شده شاهد اتفاقات بهتری هستیم، دیدارها و نشست هایی در رابطه با این موضوع داشته ایم و منتظر هستیم بازخوردهای گفت و گوها را در بهبود وضعیت گلف شاهد باشیم.
سرمربی تیم ملی گلف بانوان ایران ادامه داد: زیرساخت گلف به دلیل وجود تحریم ها یا به دلیل اینکه صرفا به عنوان یک ورزش برای طبقه سرمایه داران در بین مردم شناخته شده است چندان مطلوب نیست. ما زیرساخت لازم را نداریم. در تمام شهرهای ایران زمین های گلف خاکی است  و یا از این امکانات اولیه هم بی بهره هستندو تنها زمین چمن ایران در تهران موجود است.

این بانوی گلف باز اصفهانی در توضیحات تکمیلی گفت: تیم ملی گلف بانوان در دو رده سنی زیر 18 سال و 18 تا 23 سال تمرکز دارد و هدف این است که نیروهای جوان ، به سمت ورزش گلف هدایت شوند.

زهره هژبرپور معتقد است؛ اردوهای مختلف، می تواند در ایجاد اعتماد به نفس ورزشکاران اثرگذار باشد. اصلی ترین اردوها در تهران به دلیل دارا بودن زمین چمن برگزار می شود تا بچه ها هم از لحاظ روانی و هم از نظر مدیریت به سطحی برسند که بتوانند در مسابقات برون مرزی شرکت کنند.
سرمربی اصفهانی تیم ملی گلف بانوان بالای 18 سال ایران افزود:  یکی از بهترین اتفاقاتی که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم حضور سلبریتی ها در ورزش گلف و مینی گلف است چرا که از این طریق گلف به مردم شناخته می شود و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که دغدغه اصلی ما در گلف شناخت این ورزش به مردم نباشد، بلکه کسب جایگاه و پیشرفت در این حوزه است.

هژبرپور در پایان گفت: 90 درصد مردم نمی دانند گلف چه ورزشی است و این موضوع در اصفهان بیشتر به چشم می خورد.اما امیدواریم راهکار خوبی  برای این ناشناخته بودن پیدا شود و روزی را ببینیم که همه گلف را می شناسند.

کد خبر: 115515

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0