28 آذر 1402 - 12:00 ق.ظ

بازگشت داوطلبان کنکوری مشکوک به تقلب به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا مرتبط با رشته‌های پزشکی هستند، صادر کرد. به گفته حاجیلو قائم مقام سازمان سنجش برای نمونه یکی از داوطلبانی که دستور موقت بازگشت به تحصیل برای آنها صادر شده، در درس ریاضی نمره وی در کنکور۱۴۰۰، ۷۷ درصد اما در آزمون‌های مجدد نمره زیر یک و منفی کسب کرده و در سایر دروس نیز نتایج مشابه به دست آمده است.

به گزارش فارس،  با دستوری که اخیرا حکمتعلی مظفری  رئیس دیوان عدالت اداری درباره وضعیت دانشجویانی که با نظر هیأت رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری متخلف شناخته شده‌اند، داد، به زودی شاهد حضور بیش از 5 هزار دانشجو در کلاس‌های درس خصوصا کلاس‌های علوم پزشکی خواهیم بود.

* رئیس سازمان سنجش استعفا کرد.

رئیس سازمان سنجش در اعتراض به بازگشت به تحصیلِ داوطلبان شبهه‌دار کنکور از سمت خود استعفا کرد.

عبدلرسول پورعباس در متن استعفای خود آورده است:

از آنجا که عمل به احکام دیوان لازم و ضروری است و از سوی دیگر سازمان سنجش عملاً توانایی اجراء این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان را ندارد، تصمیم‌ به کناره‌گیری از ریاست سازمان گرفته تا شرایط برای فرد دیگر جهت اجرای احکام صادر شده، فراهم شود. لذا از ساعت 11 صبح تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۲ کلیه مسؤولیت‌های سازمان را واگذار نموده و هیچگونه مسؤولیتی در قبال آن بعهده نمی‌گیریم.

وی نوشته است: حدود دو سال از خدمت در سازمان سنجش آموزش کشور با پدیده بازگشت متخلفین کنکور سال‌های ۱۴۰۰ و ماقبل از آن مواجه بودیم که با تصویب استفساریه ماده ۱۱ قانون تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری،‌در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به طور کامل با عمل به قانون استفساریه پدیده تقلب مدیریت شد.

* رئیس دانشگاه شهید بهشتی: حاضرم از سمتم کناره‌گیری کنم اما داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را در دانشگاه نپذیرم.

سید محمود آقامیری درباره بازگشت به تحصیل داوطلبان کنکوری مشکوک به تقلب گفت: برای آموزش عالی کشور متأسفم که مجبور است این افراد را با حکم قضایی در دانشگاه‌ بپذیرد، بنده حاضرم از سمتی که دارم کناره‌گیری کنم ولی پذیرای این افراد در دانشگاه نیستم.

* درحاشیه

دیوان عدالت اداری: افرادی که رای بازگشت به تحصیلِ آن‌ها صادرشده متقلب نیستند و دلیلی نیز بر وجود تقلب توسط آنان تاکنون ارائه نشده است. سازمان سنجش اما می‌گوید این افراد نتیجۀ کنکورشان شبهه‌ داشته. مثلا کسی که در کنکور ریاضی را ۷۰ درصد زده در آزمون مجدد ریاضی را منفی زده است.

* ثبت‌ نام کنکور برای جاماندگان، 618 هزار تومان آب می‌خورد!

هزینۀ ثبت‌نامِ عادی در نوبت اول کنکور 208 هزار تومان بود اما الان در سایت سازمان سنجش هزینۀ خرید سریال ثبت‌نامِ باتاخیر 618 هزار تومان اعلام شده است.

سال‌های پیش مسئولان سازمان سنجش در توضیحِ چرایی افزایش هزینۀ ثبت‌نام برای جاماندگان کنکور گفته بودند که مصوبۀ دولت این است که از افرادی که بعد از مهلت‌های معمول در کنکور ثبت‌نام می‌کنند جریمه گرفته شود.

کد خبر: 140334

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0