12 مهر 1399 - 9:22 ق.ظ

اگر حال ترامپ وخیم شود…

در ایالات متحده، دستورالعمل‌های خاصی هم در قانون اساسی و هم در قوانین فدرال وجود دارد که تعیین می‌کند اگر ترامپ نتواند کار خود را انجام دهد، چه کسی باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد، اما اولین قدم تعیین عدم توانایی رئیس جمهور است که در این مورد قوانین چندان واضح نیست. طبق متمم ۲۵ قانون اساسی، رییس جمهور شخصا می‌تواند این تصمیم را بگیرد و با نامه‌ای به مجلس سنا به طور رسمی اختیار خود را به مایک پنس معاون رئیس جمهور بسپارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از سی ان ان، هنگامی که در سال جاری بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد، تأکید کرد که هیچ رویه رسمی جانشینی در انگلیس وجود ندارد و این مساله سوالات جدی در مورد اینکه چه کسی کشور را رهبری می کند، ایجاد کرد. جانسون از وزیر امور خارجه خود خواست تا در صورت ناتوانی کامل وی، اجرای وظایف نخست وزیر را به عهده بگیرد .

در ایالات متحده، دستورالعمل های خاصی هم در قانون اساسی و هم در قوانین فدرال وجود دارد که تعیین می کند اگر ترامپ نتواند کار خود را انجام دهد، چه کسی باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد، اما اولین قدم تعیین عدم توانایی رئیس جمهور است که در این مورد قوانین چندان واضح نیست.

طبق متمم 25 قانون اساسی، رییس جمهور شخصا می تواند این تصمیم را بگیرد و با نامه ای به مجلس سنا به طور رسمی اختیار خود را به مایک پنس معاون رئیس جمهور بسپارد، به این ترتیب تا زمانی كه ترامپ به سنا اطلاع دهد كه قدرت را پس می گیرد، معاون اول وی دولت را اداره خواهد کرد.

کد 300

کد خبر: 37575

منبع: سی ان ان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0