4 مرداد 1401 - 5:00 ب.ظ

اهمیت اعتبار بخشی بیمارستان‌ها در امر توریسم درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اعتبار بخشی بیمارستان‌ها در امر توریسم درمانی حائز اهمیت است و باید مود توجه قرار گیرد.

محسن توکلی روز سه شنبه در همایش بیمارستانهای خصوصی که در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، افزود: ارزشیابی و اعتباربخشی بیمارستان ها نقش به سزایی در ارتقای کیفیت، ایمنی و اثربخشی خدمات درمانی ارایه شده و افزایش کارایی بیمارستانها داشته و اثربخشی سیستم اعتباربخشی به کیفیت و هماهنگی روش اعتباربخشی، استانداردها و ارزیابان اعتباربخشی بستگی دارد.

وی اظهار داشت: اعتبار بخشی در ایران به عنوان مدل در حوزه درمان به توجه خاصی نیاز دارد و بیمارستانها را به شکل بومی و ملی درجه بندی می کنند و بر اساس آن تعرفه بیشتری دریافت و خدمات بهتری ارائه می دهند و سهم بیشتری در گردشگری سلامت به خود اختصاص می دهند.

توکلی تصریح کرد: برنامه اعتبار بخشی تحولی عظیم در مدیریت خدمات سلامت کشور است که پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات موثر پزشکی را فراهم می کند، به عنوان یکی از معتبرترین مدل های ارزیابی مبتنی بر کیفیت و ایمنی با برخورداری از مقبولیت جهانی روزافزون در بخش سلامت هماهنگ با سایر اولویت های وزارت متبوع همچون حاکمیت بالینی، ایمنی بیمار و منشور حقوق بیمار، همگام با استانداردهای اعتباربخشی آموزشی و توجه به زیر ساخت های پژوهشی به ویژه در زمینه رعایت ایمنی و حقوق بیمار و ارتقای کیفیت خدمات راهی نو جهت کسب اطمینان از عملکرد مناسب سازمان های ارائه دهنده خدمات سلامت را فراسوی دست اندرکاران این حوزه قرار داده است.

وی اظهار داشت: در اعتبار بخشی به استانداردهایی بر بهبود مداوم کیفیت، محوربودن بیمار و بهبود امنیت بیمار و کارکنان تاکید داردو  برای تشریح کیفیت خدمات بهداشتی درمانی  به عنوان مبنای تفکر آن به کار گرفته شده و  خط مشی مراقبت های سلامت و درک آنچه به کیفیت مراقبت مربوط می شود و تمرکز برروی اصول بنیادی برای یکپارچه کردن توسعه سیستم بهداشت و درمان و پویایی آن، اساس اعتباربخشی را تشکیل می دهد.

توکلی ادامه داد: در روند فعلی برای اینکه به مراکز پذیرش بیمار بین المللی را بدهیم نیاز به مترجم و زیر ساخت های مناسب است، توجه ویژه بطور مشخص و مدون به مدلهای اعتباربخشی در بیمارستان‌های کشور دیده نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: مدل اعتبار بخشی بین الملی شامل هزینه های بالا، تجهیزات پزشکی بوده و بحث زیرساخت های لازم در بیمارستانها و تحریم که اثر خود را گذاشته است که باید مورد توجه قرار گیرند.

همایش بو نمایشگاه بین المللی بیمارستانهای خصوصی از ۴ تا ۷ مرداده ماه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار است.

اهمیت اعتبار بخشی بیمارستان‌ها در امر توریسم درمانی

کد خبر: 118628

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0