24 آذر 1399 - 7:48 ب.ظ

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اصفهان:

امامان جمعه ارتباط با مردم را در فضای مجازی گسترش دهند

 رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: امامان جمعه نباید در شرایط کرونا ارتباط با مردم را قطع کنند، بلکه با ارسال پیام و خطبه‌های مکتوب نماز جمعه در فضای مجازی این ارتباط را گسترش دهند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در شرایط کرونا، مصلاهای نماز جمعه به ظاهر تعطیل است، در حالی که این پایگاه‌های دینی و سیاسی، مرکز مساوات و همدلی برای کمک به قشرهای آسیب‌پذیر جامعه شدند و امامان جمعه در این عرصه‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: با توجه به برگزار نشدن نماز جمعه با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به زودی به امامان جمعه شهرهای مختلف استان اصفهان ابلاغ می‌شود که خطبه‌های مکتوب ارایه کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان اظهار داشت: پیام و خطبه‌های نماز جمعه، جهاد الهی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) است که باید در فضای مجازی در اختیار مردم گذاشته شود.

حجت‌الاسلام فرهنگ، نماز جمعه را مرکز خیرات و برکات بیان کرد و گفت: امام جمعه به عنوان مسوول و فرمانده قرارگاه فرهنگی هر شهر تاثیر مهمی در روند مدیریت فرهنگی شهرها  و خدمت‌رسانی به مردم دارد.

وی، استفاده از امامان جمعه جدید آماده به خدمت با روحیه انقلابی را از برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان عنوان و اضافه کرد: این مهم در راستای تحقق گام دوم انقلاب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در برهه کنونی ایجاد تفرقه و رسیدن به هدف‌های شوم در منطقه خاورمیانه را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: امروز اسراییل غاصب عده‌ای را ابزار تفرقه در بین حاکمان منطقه قرار داده است و حاکمان کشورها باید با هوشیاری، از ورود به این جورچین صهیونیستی پرهیز کنند.

نخستین گردهمایی ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان در سال جاری با حضور امامان جمعه شهرهای این منطقه در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) کاشان برگزار شد.

منطقه شمال استان اصفهان شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان در مجموع ۱۷ شهر دارد که تا پیش از شیوع کرونا در تمامی این شهرها نماز جمعه اقامه می‌شد.

۹۰ نفر امام جمعه در شهرها و مناطق مختلف استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

300

کد خبر: 36081

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0