14 فروردین 1403 - 1:44 ب.ظ

افشای حقوق قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

 قهرمان پرتاب وزنه مسابقات پاراآسیایی هانگژو در گفت‌وگو با عصر اصفهان عملکردش را در سال گذشته خوب ارزیابی کرده و گفت: قبل از هر چیز فرا رسیدن عید نوروز خدمت مردم عزیزمان به ویژه هم‌استانی‌های گرامی تبریک گفته و ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) را تسلیت می‌گویم؛ سال ۱۴۰۲ برای من سال بسیار خوبی بود چون توانستم سهمیه پارالمپیک پاریس را به دست آوردم و در مسابقات پاراآسیایی هانگژو هم یک مدال طلا و یک مدال نقره گرفتم.

به گزارش عصر اصفهان،

علیرضا مختاری گفت: آوردگاه پارالمپیک با بازی‌های آسیایی بسیار متفاوت است و قابل مقایسه با مسابقات جهانی و یا پاراآسیایی نیست و همه ورزشکاران حاضر در این مسابقات برای گرفتن یک مدال خوش رنگ با تمام قدرت وارد مسابقات می‌شوند. وی افزود: امیدوارم با برنامه‌ریزی که خودم به همراه مربیانم انجام داده‌ام و همچنین حمایت‌هایی که فدراسیون و کمیته ملی المپیک کم و بیش انجام می‌دهند، بتوانم برای کشورم افتخار آفرین باشم.

دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با اشاره به بابا بودن هزینه‌های ورزشکاران حرفه‌ای گفت: هزینه‌های یک ورزشکار بسیار بالاست به ویژه در مقطع کنونی که تا پارالمپیک پاریس چند ماه بیشتر باقی نمانده و هزینه‌های پزشکی، ماساژ، فیزیوتراپی، تمرین و مربی اختصاصی، تغذیه و مکمل‌ها و غیره بسیار بالاست و انتظار داریم به صورت ویژه حمایت شویم.

وی در ادامه به روند تمریناتش برای حضور در مسابقات پارالمپیک پاریس اشاره کرده و گفت:  قبل از یک یک اردوی متمرکز و دو اردوی غیر متمرکز داشتیم که خوب بود و تمرینات بدنسازی و پرتاب خوبی را پشت سر می‌گذاریم و طبق برنامه جلو می‌رویم. مختاری ادامه داد: اواخر اردیبهشت ماه به مسابقات جهانی ژاپن اعزام خواهیم شد و پس از آن برای مسابقات پارالمپیک که شهریور ماه برگزار می‌شود، آماده خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شرایط ورزش اصفهان پرداخت و گفت: ورزش اصفهان روند رو به جلوی دارد اما این روند با هزینه شخصی ورزشکاران به دست آمده و مجموعه‌های ورزشی و کارخانجات صنعتی حمایت لازم را ندارند؛ من شخصا یک سپاهانی دو آتیشه هستم اما متاسفانه همه بودجه ورزش در اصفهان خرج فوتبال می‌شود.

این قهرمان پرتاب وزنه اصفهانی در پاسخ به این سوال که وعده‌های پاداش داده شده درخصوص کسب مدال در مسابقات هانگژو تا چه اندازه عملی شده، گفت: برای بازی‌های آسیایی به ما قول دادند که پاداش‌ها پرداخت می‌شود اما هنوز این قول عملی نشده و هیچ پاداشی دریافت نکرده‌ایم؛ من در این مسابقات دو مدال گرفتم آیا این دو مدال تعیین جایگاه ایران در جدول رنکینگ مسابقات تأثیرگذار نبود؟ قطعا بوده اما مدال دوم را حساب نکردند.

وی ادامه داد: در سطح استانی به نظرم نسبت به گذشته بهتر عمل شد و مراسم‌های تجلیل نسبت به ادوار قبل بهتر برگزار شد؛ من تنها مدال‌آور مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو بودم اما اداره کل تنها ۲۰ میلیون تومان به من پاداش داد که این مبلغ را هم بعد از دو سال و نیم پرداخت کردند و من هم به نشانه اعتراض در آن مراسم شرکت نکردم.

مختاری افزود: اما سال گذشته به قول‌هایی که داده بودند، تا حدودی جامه عمل پوشاندند و اداره کل دو مراسم تجلیل گرفت با این حال انتظار بیشتری از این را داریم؛ حساب کنید که قرارداد یک بازیکن درجه ۵ فوتبال چقدر است؟ یک ورزشکار مدال‌آور سرباز این مملکت است و پرچم ایران را به اهتزاز در می‌آورد اما فوتبال ما در سطح آسیا چه رشدی کرده؟ چه نتیجه‌ای گرفته است؟ با این حال بودجه‌های کلان میلیاردی از سمت کارخانجات صنعتی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه انتقاداتش گفت: باشگاه سپاهان تا شهریور ۱۴۰۲ با من در قالب مسئولیت اجتماعی قرارداد بسته بود و در آخرین مرحله ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به من پرداخت کردند و بعد از آن هم دیگر قراردادم را تمدید نکردند.

من عضو هیچ باشگاهی نیستم و تنها اگر در اردو باشم حقوق دریافت می‌کنم و فدراسیون دو ماه است که ماهانه ۱۲ میلیون تومان به من پرداخت می‌کند.

مختاری اضافه کرد: به من می‌گویند که در مقابلت مسئولیت اجتماعی داریم، هیچ کجای دنیا با یک ورزشکار ملی این صحبت‌ها را انجام نمی‌دهند؛ هیچ کدام از ما بیمه، شغل و مسکنی نداریم و حتی دیگر قول استخدام هم نمی‌دهند، من بارها از طریق نماینده‌ها و استاندار به ارگان‌های مختلف برای استخدام نامه فرستادم اما به هیچ عنوان ترتیب اثر نمی‌دهند و می‌گویند که باید از طریق آزمون استخدام شوی، درحالی که هم‌دوره‌‌ای‌های من در خوزستان در فولاد خوزستان یا شرکت ملی حفاری استخدام شده‌اند.

کد خبر: 143441

نویسنده: بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0