19 آبان 1402 - 11:30 ق.ظ

اطلاع رسانی شهردار گلپایگان به مردم جهت جلوگیری از تبعیض اطلاعاتی

شهردار گلپایگان گفت: در روزهایی که ملاقات مردمی دارم شهروندانی که میخواهند در بافت هدف بازآفرینی یا تاریخی ساخت و سازی انجام دهند از مشوق های موجود بی خبر هستند و از آنجایی که ممکن است برخی اطلاع داشته باشند و عده ای دیگر بی اطلاع باشند، تبعیض اطلاعاتی اتفاق می افتد.

اطلاع رسانی شهردار گلپایگان به مردم جهت جلوگیری از تبعیض اطلاعاتی

شهردار گلپایگان اظهار کرد: در روزهایی که ملاقات مردمی دارم شهروندانی که می خواهند در بافت هدف بازآفرینی یا تاریخی ساخت و سازی انجام دهند از مشوق های موجود بی خبر هستند و از آنجایی که ممکن است برخی اطلاع داشته و عده ای دیگر بی اطلاع باشند، تبعیض اطلاعاتی اتفاق می افتد و در حق افراد بی اطلاع اجحاف می شود لذا اصحاب رسانه عدالت اطلاعات را برقرار کنید و مردم را از مشوق های موجود در ساخت و ساز در بافت های مذکور مطلع نمایید.

مهندس پیمان شکرزاده در ادامه تأکید کرد: اصحاب رسانه به حق معترض بودند که چرا در جلسات بازآفرینی شهری دعوت نداشتیم ، درست می گویید یکی از اساسی ترین کارهایی که باید انجام دهیم روشنگری از طریق رسانه ها است. علی رغم اینکه ما از طریق سایت شهرداری و نصب بنر اطلاع رسانی کردیم اما شاید کم کاری دبیرخانه بود که نتوانسته این موضوع را به رسانه ها انتقال دهد تا مردم و ساکنین این مناطق از این مشوق ها استفاده کنند.

وی با اشاره به بافت فرسوده شهر گلپایگان بیان کرد: در شهر گلپایگان 290 هکتار بافت فرسوده داریم که علاوه بر اینکه بیشترین قسمت آن در مرکز شهر قرار دارد، 90 درصد آن نیز با ارزش می باشد. مردم میتوانند از طریق رسانه ها و یا شهرداری نقشه مربوطه را تهیه کنند تا متوجه شوند خانه یا زمین خود در بافت فرسوده قرار دارد یا خیر. در راستای استفاده از مزایای ساخت و ساز احتمال اینکه 100 هکتار دیگر به بافت فرسوده اضافه شود وجود دارد.

شهردار گلپایگان در خصوص مشوق های ساخت و ساز در بافت فرسوده عنوان کرد: در این مناطق تراکم تشویقی را خواهیم داشت، شهروندان می توانند در این مناطق یک سقف مازاد بر ضوابط  بسازند. علاوه بر این  50 درصد تخفیف عوارض شهرداری برای این مناطق وجود دارد. نظام مهندسی مکلف است مبلغی را در حوزه مهندسین معماری و ناظر تخفیف دهد. ادارات و شرکتهای خدمت رسان باید از شهروندانی که در این مناطق ساخت و ساز انجام میدهند حداقل هزینه را دریافت کنند. همچنین شهرداری در ساخت و ساز ها در این مناطق بر کسری پارکینگ تا یک عدد  چشم پوشی می کند البته برای افزایش تعداد پارکینگ برای کمیسیون ماده 5 نامه ارسال کرده ایم.

مهندس پیمان شکرزاده افزود: 17 مشوق دیگر را برای کمیسیون ماده 5 ارسال کردیم و امیدواریم مجوز آن ها را اخذ کنیم که تا پایان سال تحرکی در ساخت و ساز در بافت فرسوده را شاهد باشیم. در ترمیم و تسهیل عبور و مرور و احداث پارکینگ در این مناطق  اقداماتی را انجام داده ایم.از 1 مهر سال جاری تاکنون بیش از 150 پروانه صادر کرده ایم و در حدود 67 هزار متر مربع ساخت و ساز ها آغاز شده است که این نشان می دهد بافت فرسوده ما پتانسیل ساخت و ساز را دارد و این امر میتواند در کنترل قیمت خرید و اجاره مسکن موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست های دولت در جهت رونق ساخت و ساز در کشور، بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته و اگر ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر صورت گیرد خیلی از هزینه های دولت از جمله زیرساخت ها به حداقل می رسد  و انگیزه دولت هم این است که بخشی از تعهدی که در حوزه مسکن کرده است از طریق مناطق و محلات دارای بافت فرسوده تامین شود.

شهردار گلپایگان در پایان با بیان اینکه در حوزه ستاد بازآفرینی در استان پیشتاز هستیم اظهار داشت: همراه با صدور پروانه نوع نما هم باید به تصویب واحد شهرسازی شهرداری  برسد برای مثال نمای رومی در بافت فرسوده همخوانی ندارد.

کد خبر: 141989

منبع: زنگ خطر

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0