30 فروردین 1403 - 8:00 ب.ظ

استارت نمایشگاه خودروهای کلاسیک اصفهان زده شد

دورهمی خودروهای کلاسیک در اصفهان بعد از پنج سال وقفه قرار است امروز به میزبانی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار شود.

استارت نمایشگاه خودروهای کلاسیک اصفهان زده شد

برگزاری نمایشگاه و انواع گردهمایی های خودروهای کلاسیک در کشورهای صاحب سبک و صنعت خودروسازی دنیا سال ها است که دیگر به شکل یک برنامه مدون درآمده و با قرار گرفتن در جداول سالیانه برگزار می شود.نمایشگاهی که از اجزای جدایی ناپذیر رویدادهای خودرویی جهان است و خوشبختانه اصفهان نیز به عنوان یک شهر تاریخی در این زمینه صبغه ای فراموش ناشدنی دارد.

نمایشگاهی که با وجود چند سال وقفه، برگزار شده تا علاقمندان به این عرصه باز هم گرد هم آیند و از خودروهای قدیمی و آفرود دیدن کنند.

اتومبیل هایی که هر کدام تاریخ مخصوص به خود را دارند و می توانند نماینده تاریخ گذشته اصفهان باشند. این نمایشگاه که همزمان با روزهای بهار، امروز کلید خواهد خورده تا نماینده تاریخ گذشته اصفهان باشد.

  • شکستن سکوت پنج ساله

سال 97 آخرین نمایشگاه خودروهای کلاسیک با همین عنوان در محل قبلی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد.

در آن سال این نمايشگاه میزبان خودروهای كلاسيك، مدرن و آفرود بود و در کنار خودروهای کلاسیک، خودروهای هوشمند و اسپرت روز دنیا نیز در آن به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاهی که بازدیدکنندگان زیادی داشت و خودروهای کلاسیکی نظیر فورد، دوج، بي‌ام‌و، بنز و خودروهای آمريكايي تنها بخشي از آن بود و از جمله شاخصه هایی که در آن وجود داشت؛ لامبورگيني دست‌سازی بود که تا پیش از آن در هیچ یک از نمایشگاه های پیش از آن به نمایش درنیامده بود.

از جمله دیگر شاخصه های نمایشگاه قبلی، نمايش خودروهای مدرن كمپاني ‌های بزرگ خودرويي بود که شامل مدل‌ هاي جديد شركت‌ هاي خودروساز مانند بنز، بي‌ام‌و، شورولت و فورد می شد.

در كنار آن تمامی برندهای مطرح خودرویی جهان نظير فورد، پورشه، مازراتي، بنتلي، لامبورگيني، نيسان، كامارو، كوروت و چلنجر نيز در اين نمايشگاه حضور داشتند تا مردم و علاقمندان با جديدترين مدل ‌هاي خودرو در جهان آشنا شوند.

بخش ديگری از اين نمايشگاه نیز به نمايش خودروهای آفرود اختصاص داشت؛ خودروهاي آفرود، خودروهاي شاسي بلند 2 ديفرانسيلي كه توانايي رانندگي در مسيرهاي ناهموار محيط‌ هاي سخت و خشن طبيعت را دارند و چگونگي گذر از جاده ‌هاي صعب ‌العبور را به چالش مي‌ كشند.

در سيستم تعليق اكثر اين خودروها از فنربندي و كمك فنرهاي مغناطيسي و خاص استفاده شده ولي سطح فني خودرو و مهارت مناسب راننده هر 2 با هم عامل تأثيرگذار در چگونگي عملكرد خودرو است.

حالا و در جدیدترین اتفاقات در این زمینه باز هم قرار است این خودروهای تاریخی گرد هم آیند و در معرض نمایش قرار گیرند.

بدیهی است در این اتفاق جدید نمایشگاهی و برای کنار هم آوردن چنین مجموعه ارزشمندی نه تنها هزینه هنگفتی صرف شده بلکه وقت و تلاش زیادی به کار رفته است. همانگونه که انتظار می رود، فشارها و مشقت هایی که صاحب این مجموعه ها برای بازسازی و احیای خودروهای کلاسیک متحمل شده اند، کم نبوده است.با توجه به اینکه برای تهیه قطعات برخی از خودروها چهار تا پنج سال وقت صرف شده است.

این مجموعه نمایشگاهی تا دوم اردیبهشت ماه امسال در سایت نمایشگاه خودروهای کلاسیک، آفرود و مسابقه ای میزبان عموم علاقه مندان، مجموعه داران، ترمیم کنندگان خودروهای کلاسیک و اعضای هیات و کانون اتومبیلرانی خواهد بود.

نمایشگاهی که به گفته کارشناسان، نه تنها می تواند جنبه گردشگری داشته باشد بلکه فضایی فراهم می کند تا علاقمندان به خودروهای کلاسیک نیز از آن بهره برداری کنند.

کد خبر: 143923

نویسنده: : دریا قدرتی پور

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0