18 آذر 1402 - 10:00 ق.ظ

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای خرید یک متر مسکن

قیمت ملک در کشورهای مختلف متفاوت است. مرکز مطالعات ساختمان و مسکن جهانی هر ساله شاخصی به نام شاخص قیمت مسکن تهیه می‌کند و بر اساس این شاخص، ارزان ترین و گران‌ترین شهرها از لحاظ قیمت هر متر زمین مشخص می‌شود.

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای خرید یک متر مسکن

در این بخش، می‌خواهیم مقایسه‌ای بین قیمت هر متر از این خانه خبرساز در تهران با کشورهای دیگر داشته باشیم. توجه داشته باشید که قیمت هر متر از این خانه، 20 هزار دلار می‌شود. حالا برویم برای مقایسه این عدد با ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای خرید یک متر مسکن.

ارزان‌ترین‌ها از متری هزار دلار

بلغارستان قیمت مسکن در صوفیه به‌ازای هر متر مربع آن از هزار تا 2 هزار دلار(50 تا 100 میلیون تومان)متغیر است. کمی دورتر از پایتخت، یافتن املاک زیر هزار دلار در هر متر مربع غیرمعمول نیست.

لتونی لتونی با این که در شمال اروپا واقع شده، ارزان ترین خانه‌ها را در کل اروپا در خود جای داده است. در پایتخت این کشور می‌توانید با کمتر از 1500 دلار در هر مترمربع املاک مناسبی پیدا کنید. راستی قیمت آن خانه در تهران یادتان نرفته که متری 20 هزار دلار بود!

رومانی در این کشور اروپایی و پایتخت آن یعنی بخارست، می‌توانید آپارتمان‌هایی در محدوده هزار تا 1500 دلار در هر متر مربع پیدا کنید. اگر به حومه شهر بروید می توانید خانه‌های بسیار مناسبی با قیمتی حداقل 500 دلار در هر متر مربع پیدا کنید.

پرتغال در امتداد مرز پرتغال با اسپانیا می‌توانید خانه‌های زیر 500 دلار در هر متر مربع را اغلب با یک باغ زیبا خریداری کنید.

نروژ تصاویر یک خانه رویایی و فوق‌زیبا هم به تازگی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است که قیمت آن، فقط 55 هزار دلار است یعنی نزدیک دو میلیارد و800. به عبارت دیگر، با قیمت 3 متر از این خانه در تهران می‌توانید چنین ویلایی را در نروژ بخرید که تصاویرش گویای همه چیز است.

گران‌ترین‌ها از متری 13 هزار دلار

هنگ‌کنگ برای خرید تنها یک متر مربع آپارتمان در این شهر آسیایی اما پررونق از منظر اقتصاد باید ۲۹ هزار و ۲۵۷ دلار بپردازید. به زبان ساده‌تر بر مبنای دلار 50 هزار تومانی، قیمت خرید یک متر مربع مسکن در هنگ‌کنگ 1.5 میلیارد تمام می‌شود.

انگلیس دومین شهر گران‌قیمت جهان در بخش مسکن در اروپا قرار دارد. قیمت هر متر مربع آپارتمان در لندن حدود ۱۷ هزار و ۵۶۰ دلار است یعنی 3 هزار دلار کمتر از قیمت خانه خبرساز در تهران.

سنگاپور در سنگاپور، سومین شهر گران جهان به ازای هر متر مربع آپارتمان لازم است ۱۶ هزار و ۶۱۱ دلار به طور متوسط پرداخت کنید.

چین به‌طور متوسط قیمت خرید هر متر مربع ملک در پکن ۱۵ هزار و ۸۶ دلار هزینه در بردارد. حضور پکن در میان شهرهای گران قیمت جهان به رشد رعد آسای اقتصاد این کشور در سال های اخیر باز می‌گردد.

آمریکا هر مترمربع آپارتمان در نیویورک قیمتی حدود ۱۴ هزار و ۹۳۰ دلار دارد. طبیعی است بالا بودن قیمت ملک در این شهر به ساختارهای اقتصادی آن باز می‌گردد.

سوئیس قیمت هر متر مربع آپارتمان در زوریخ ۱۳ هزار و ۶۷۷ دلار است. زوریخ یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی سوئیس محسوب می‌شود.

کد خبر: 139990

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0