20 خرداد 1399 - 2:16 ب.ظ

احتمال برگزاری رویداد حراج بزرگ صنایع دستی در نصف جهان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه اصفهان قطب صنایع دستی کشور است با جدیت دنبال این هستیم که بزرگترین حراج صنایع دستی در استان اصفهان برگزار شود.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از مهر، فریدون الله یاری با تبریک هفته صنایع دستی اظهار داشت: استان اصفهان جایگاه نخست در صنایع دستی کشور را دارد؛ در آخرین طبقه بندی رشته‌های صنایع دستی که از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شده رشته‌های صنایع دستی استان اصفهان از ۱۹۶ به ۱۹۹ افزایش یافته است و بیش از ۴۵ هزار هنرمند فعال اصفهانی بیش از یک سوم صنایع دستی و هنرهای سنتی جهان را تولید می‌کنند.

وی با تاکید بر رونق و ترویج رشته‌های صنایع دستی در استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته می‌شود؛ از سال‌های گذشته برای برگزاری حراج در سطح استانداردهای جهانی تلاش شده است و با جدیت دنبال این هستیم که بزرگترین حراج صنایع دستی در استان اصفهان برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون دو مرحله از حراج صنایع دستی در پایتخت انجام شده است، گفت: با همراهی معاونت صنایع دستی کشور مقدمات برگزاری حراج بزرگ صنایع دستی و هنرهای سنتی به استان اصفهان فراهم شد که شیوع بیماری کرونا آن را تحت تأثیر قرار داد.

انتقال میز صادرات به اصفهان موجب افزایش همفکری در صنایع دستی شد

الله یاری اشاره‌ای هم به انتقال میز صادرات صنایع دستی به استان اصفهان داشت و افزود: در دوران پساکرونا با همفکری و مشورت در توسعه اقتصادی صنایع دستی به عنوان یکی از منابع مهم تولید ناخالص داخلی اقدامات جدی در استان اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه به بازارهای بین المللی جهت توسعه اقتصادی صنایع دستی در کشور افزایش یافته است، اظهار داشت: اگرچه این تحولات بایستی به صورت تدریجی رخ دهد و هنرمندان و فعالان این حوزه با روش‌های نوین ذائقه بازار هدف را شناسایی کنند.

تخصصی شدن چرخه صنایع دستی؛ نقش مهم دانشگاهیان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به تخصصی شدن چرخه صنایع دستی در استان اصفهان هم اشاره‌ای کرد و گفت: بنگاه‌های عظیم در حوزه صنایع دستی در حال شکل گیری است که نیاز به بخش خصوصی قوی و آگاه را می‌طلبد.

وی افزود: رونق صنعت گردشگری در سال‌های اخیر و شرکت هنرمندان در نمایشگاه‌های بین المللی در رونق صنایع دستی استان اصفهان مؤثر واقع شد.

الله یاری به نقش دانشگاه و فارغ‌التحصیلان رشته صنایع دستی هم تاکید کرد و گفت: وجود دانشگاه هنر اصفهان و علمی کاربردی می‌تواند بستری برای انتقال اندیشه‌های نو در صنایع دستی باشد و این سرآغاز تحول تدریجی به پیشرفت و توسعه این صنعت یاری می‌رساند.

وی با اشاره به مرکز رشد و فناوری‌های نوین در توسعه صنایع دستی در استان اصفهان تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان با ارائه اندیشه‌های نو در حوزه صنایع دستی می‌توانند در شناخت بازار هدف به هنرمندان کمک کند؛ از سوی دیگر وجود بنگاه‌های بازاریابی و توسعه تجارت الکترونیک هم در افزایش رونق صنایع دستی استان اصفهان بی تأثیر نیست.

کد خبر: 42885

منبع: مهر

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0