21 خرداد 1401 - 7:00 ب.ظ

آخرین تغییرات حقوق ورودی و اجرای نرخ ارز ETS درگمرک تشریح شد

همایش آشنایی با آخرین تغییرات حقوق ورودی و اجرای نرخ ارز ETS در گمرک با حضور مدیرکل گمرکات استان اصفهان برگزار شد.

 

همایش آشنایی با آخرین تغییرات حقوق ورودی و اجرای نرخ ارز ETS در گمرک با حضور مدیرکل گمرکات استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، میز امور ارزی و گمرکی پارلمان بخش خصوصی اصفهان همایش «آشنایی با آخرین تغییرات حقوق ورودی و اجرای نرخ ارز ETS در گمرک» را برگزار کرد.
در این همایش مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه کنترل مرزی به منظور حصول اطمینان از امنیت تجارت و تسهیل امور تجاری از اهداف گمرک کشور است افزود: بیش از 30 قانون و مقررات مرتبط با وظایف گمرک در کشور وجود دارد. این در حالی است که بیش از 40 کنوانسیون و موافقت‌نامه بین‌المللی وجود دارد که گمرک موظف به اجرای آنها می‌باشد.
رسول کوهستانی در ادامه صدور بخشنامه‌های محدودکننده و مدت‌دار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت که گمرک مجری آنها می‌باشد را موجب وارد آمدن فشار زیادی به گمرک و فعالان اقتصادی دانست.
وی عمده‌ترین تغییرات مقررات تجاری و گمرکی در سال 1401 را مربوط به اصلاحات سیستم هماهنگ شده توصیف و کد گذاری کالا(HS 2022) ، وضع قوانین گمرکی جدید در قانون بودجه سال‌جاری، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  و همچنین قانون جهش دانش‌بنیان دانست و تصریح کرد: آشنایی با تغییرات اعمال شده در قوانین گمرکی بر اساس بخشنامه‌های فوق می‌تواند نقش مهمی در تسهیل فعالیت‌های تجاری و کاهش حداکثری مشکلات گمرکی فعالان اقتصادی ایفا نماید.
وی همچنین موقعیت استراتژیک اصفهان در مرکز کشور، وجود بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، دسترسی گمرکات استان به مسیرریلی، هوایی و زمینی، تفویض اختیار به گمرکات استان همانند سایر گمرکات، راه اندازی کارگوترمینال و وجود گمرکات متعدد را از نقاط قوت گمرکات استان بیان کرد.
مدیرکل گمرکات استان در ادامه به ارایه توضیحاتی در خصوص آخرین تغییرات قوانین و دستورالعمل‌های حوزه گمرکی به ویژه تغییرات حقوق ورودی و اجرای نرخ ارز ETS پرداخت و به سوالات حضار پاسخ داد.

کد خبر: 116621

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0